اخراج آقای نماینده بخاطر انتشار ویدئوی خشن

کدخبر: ۴۵۵۳۵۷
اخراج قانونگذار آمریکایی از مناصب کمیته‌ای به‌دلیل انتشار ویدئوی خشن رقم خورد.
اخراج آقای نماینده بخاطر انتشار ویدئوی خشن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه برای اولین‌بار در بیش از یک دهه یکی از اعضای جمهوری‌خواه خود را محکوم و از کمیته‌ای که در آن عضویت داشت، اخراج کرد.

«پاول گوسار» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا چندی پیش یک ویدیوی انیمیشنی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که او را در حال به قتل رساندن «الکساندرا اوکاسیو-کورتز» نماینده دموکرات کنگره و حمله کردن با دو شمشیر به سمت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نشان می‌داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پس از رای‌گیری بامداد پنجشنبه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، گوسار با ۲۲۳ رأی موافق و ۲۰۷ رأی مخالف به صحن فراخوانده شد تا محکومیت خود را بشنود و از دو وظیفه کمیته محروم شد.

این اقدام تنها دو رأی از طرف جمهوری‌خواهان به همراه داشت که عمدتاً اقدام دموکرات‌ها را به عنوان سیاست حزبی محکوم کردند.

گوسار که یکی از متحدان سرسخت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و محافظه‌کاری افراطی است، اتهامات مربوط به «خطرناک یا تهدیدآمیز بودن» این ویدئو را رد کرده و مدعی شد: «هیچ تهدیدی در کاریکاتور به جز تهدیدی که مهاجرت برای کشور ما ایجاد می‌کند، وجود ندارد».

این جمهوری‌خواه ۶۲ ساله، حامیان ترامپ را که در تاریخ ششم ژانویه به ساختمان کنگره حمله کردند به‌عنوان «میهن پرستان صلح‌جو» توصیف کرد که به تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ رأی منفی دادند و از ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر سرقتی بودن نتیجه انتخابات حمایت کردند.

به نوشته رویترز، وی در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا دو پست داشت که با رأی‌گیری اعضای کنگره، از این مناصب اخراج شد.

آخرین باری که یکی از اعضای مجلس نمایندگان بدین شکل مورد محکومیت قرار گرفت در سال ۲۰۱۰ بود، که در آن زمان اقدام علیه «چارلز رانگل» نماینده دموکرات وقت، پس از اینکه در چندین اقدام غیر اخلاقی، از جمله جمع آوری نادرست کمک مالی و گزارش‌های افشای مالی نادرست و اظهارنامه‌های مالیاتی فدرال مجرم شناخته شد، انجام گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید