نامه مهم وزارت خارجه طالبان به کنگره آمریکا

کدخبر: ۴۵۵۳۳۳
اقتصادنیوز: وزارت خارجه طالبان در نامه به کنگره آمریکا با اعلام نسبت به شرایط اقتصادی داخل افغانستان، خواستار آزادی دارایی های مسدود شده این کشور توسط آمریکا شده است.
 نامه مهم  وزارت خارجه طالبان  به کنگره آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه کابینه طالبان در نامه ای به اعضای کنگره نوشت: بزرگترین چالش پیش روی افغانستان ناامنی مالی است و ریشه های این نگرانی به مسدود کردن دارایی های مردم ما توسط دولت آمریکا بازمی گردد.

 طلوع نیوز گزارش داد،  متقی با اشاره به این‌که سال ۲۰۲۱ صدمین سالگرد به رسمیت شناختن حاکمیت افغانستان از سوی واشنگتن است، نوشت: پس از امضای توافقنامه دوحه رویارویی میان امریکا و طالبان پایان یافته است و اکنون فصل روابط دیپلماتیک است، افغانستان خواهان روابط نیک با همه کشورها از جمله ایالات متحده است.

سرپرست وزارت امور خارجه کابینه طالبان در ادامه افزود: در حالی که پس از امضای توافقنامه دوحه ما با یکدیگر در جنگ نبوده ایم و دیگر مخالفت نظامی با یکدیگر نداشته ایم، بنابراین گذاشتن تعزیرات بر ثروت و پول افغانستان دور از منطق است. ما باور داریم که هر دو طرف فرصت بسیار خوبی برای داشتن یک رابطه مثبت در آینده دارند و باید از گذشته تلخ درس بگیریم. در حالی که ما فرصت بسیار خوبی برای روابط مثبت داریم، استفاده از گزینه تحریم و فشار نمی‌تواند به بهبود روابط ما کمک کند.

در نامه متقی آمده است: این جای تعجب است که با اعلام دولت جدید افغانستان، دولت آمریکا محدودیتی بر ذخایر بانک مرکزی ما وضع کرد. این برخلاف انتظارات ما و توافق دوحه است. مردم افغانستان پس از چندین دهه جنگ در کشور از امنیت جانی برخوردارند. اکنون مسئله اساسی مردم ما امنیت مالی است که عامل آن تعزیرات دولت آمریکا بر پول مردم ما است.

متقی خاطر نشان کرد که طالبان نگرانی‌های جامعه جهانی و امریکا را درک می‌کند، اما مسدود سازی ذخایر ارزی مشکلی را حل نمی‌سازد.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان هشدار داد که اگر ذخایر ارزی افغانستان همچنان مسدود بماند، با آمدن زمستان مشکلات در افغانستان افزایش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید