امام جمعه اهوار درباره عملکرد دولت: یکسال صبر کنیم

کدخبر: ۴۵۵۶۱۹
امام جمعه اهواز درباره عملکرد دولت میگوید که یک سال باید صبر کرد.
امام جمعه اهوار درباره عملکرد دولت: یکسال صبر کنیم

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، محمد نبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز ۲۸ آبان در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با بیان اینکه در مسائل تربیتی تکرار لازم است، تا ارزش‌های اخلاقی سکه رایج زندگی ما شود، گفت: اگر دیدید مساله سبک زندگی اسلامی از مهمترین مطالبات قرآن‌کریم و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است و مدام تکرار می‌شود، برای این است که در رسیدن به این سبک زندگی از یکدیگر سبقت بگیریم.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: تکرار نکات تربیتی برای این است که مورد استفاده قرار بگیرند. رهبر معظم انقلاب برای چند دهمین بار مسئله تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند که از مهمترین اهداف پیامبران الهی است و آن را به دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم کردند که بخش حقیقی آن، سبک زندگی اسلامی است که شئونات گوناگونی دارد و یکی از آنها الگوی مصرف و اصلاح الگوی مصرف است.

موسوی‌فرد اظهار کرد: مصرف به خودی خود نه تنها پدیده‌ ناپسندی نیست، بلکه بسیار بایسته است. مصرف از شیوه‌های اجتناب‌ناپذیر پاسخ به نیازهای بشریت است و بدون آن حیات مادی و معنوی انسان دستخوش نابسامانی‌ها می‌شود، اما نکته اساسی در اصلاح الگوی مصرف این است که به جای اینکه مصرف در خدمت انسان باشد، انسان در خدمت مصرف زدگی قرار گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مقام معظم رهبری یک سال را به نام اصلاح الگوی مصرف نام گذاری کردند تا این شیوه مصرف که ابزاری برای رسیدن به اهداف عالی است، خود تبدیل به هدف نشود. این موضوع نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی انسان دارد و از شاخص‌های اصلی سبک زندگی به حساب می‌آید. به گونه‌ای که برخی سبک زندگی را به نحوه و کیفیت مصرف معنا کرده‌اند.

وی افزود: یکی از موانع اصلاح الگوی مصرف اسراف کردن است. اسراف در آیات و روایات زیادی مورد نکوهش قرار گرفته است و بر اساس روایات ما کسی که به اسراف خود افتخار کند، دچار خواری و زبونی می‌شود.

موسوی‌فرد در بخش دوم سخنان خود به موضوع عدالت و فساد ستیزی پرداخت و آن را از اهداف انبیا برشمرد و با اشاره به آیه «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حدید، ۲۵) گفت: اهداف انبیا حداقل در چهار حوزه فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی جای می‌گیرد. خداوند متعال در آیه دوم سوره جمعه می‌فرماید: «وَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» تزکیه و آموختن کتاب و حکمت یکی از اهداف انبیا است. همچنین رها کردن انسان از غل و زنجیرها و تاکید بر ارزش‌های اخلاقی هدف دیگر پیامبران است. هدف دیگر انبیا، رسیدن به مقام عبودیت است که بقیه اهداف مقدمه رسیدن به همین مقام است.

وی با با بیان اینکه بر اساس آیه سوره حدید مردم باید خود مجری عدالت باشند نه اینکه پیامبران آنها را وادار به اجرای عدالت کنند، گفت: مهم آن است که ما به صورت خود جوش مجری عدالت باشیم. چند مانع بر سر راه اجرای عدالت وجود دارند مانع اول ستمکاران و مانع دوم روحیه ظلم پذیری توده مردم است. اگر می‌بینید من مسئول از ماشین آن‌چنانی استفاده می‌کنم شما باید تذکر دهید. برخی شصت میلیون، هفتاد میلیون و صد میلیون حقوق می‌گیرند، مردم این را نمی‌پسندند. اگر می‌خواهید عدالت برقرار شود مردم باید مطالبه گر شوند.

امام جمعه اهواز گفت: مانع دیگر دنیازدگی خواص است. افراد زمین خوار در کشور و اهواز به گونه‌ای قانون را دور زدند که بدون ریالی پول، میلیاردها به جیب زدند. باید به این مسائل رسیدگی شود.

وی درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت گفت: با توجه به عملکرد دولت گذشته، حداقل یک سال باید صبر کرد تا نتیجه رویکرد و عملکرد این دولت را دید. در جنبه عملکردی، واکسیناسیون عمومی، سفرهای استانی، خروج مسکن از رکود، تعامل و دیپلماسی فعال از موفقیت‌های این دولت است. اما توقعات مردم باید منتقل شود. ما مطالبه داریم. باید گرانی‌هایی که کمر مردم را شکسته است مهار شود. مسئولان دولت گفتگوی صریح و صمیمی با مردم درباره مسائل و مشکلات داشته باشند و گزارشی از سفرهای استانی به مردم بدهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید