واکنش روسیه به بیانیه مشترک غربی‌ها و شورای خلیج فارس درباره برجام

کدخبر: ۴۵۵۶۲۹
اقتصادنیوز: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت که بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس باعث ایجاد احساسات دوگانه می‌شود.
واکنش روسیه به بیانیه مشترک غربی‌ها و شورای خلیج فارس درباره برجام

به گزارش اقتصادنیوز میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در واکنش به بیانیه اخیر شورای آمریکا، تروئیکای اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس در توییتی نوشت: من از این بیانیه این پیام را گلچین می‌کنم که نیازی برای حصول به راه حلی مذاکره شده درخصوص برجام و همچنین گفت‌وگوهای منطقه‌ای پیشرفته وجود دارد. باقی عناصر این بیانیه احساسات دوگانه ایجاد می‌کند.

در بیانیه مشترکی که روز پنج‌شنبه پس از دیدار معاونان سیاسی وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده، آمده بود: امروز دبیران سیاسی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن در ریاض رایزنی کردند.

آن‌ها درخصوص شرایط سیاسی و امنیتی در منطقه از جمله اقدامات ایران تبادل نظر داشتند. آن‌ها همچنین هفتمین دور مذاکرات درخصوص بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل و مشترک به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بررسی قرار دادند. نمایندگان تروئیکای اروپایی و آمریکا بر لزوم حصول و اجرای فوری راه‌حلی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

دبیران سیاسی اتحادیه اروپا و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تلاش‌های شرکای منطقه‌ای برای تنش‌زدایی و توسعه گفت‌وگو در منطقه استقبال کردند.

آن‌ها بر عزم خود مبنی بر تداوم رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی جامع‌تر برای منطقه تاکید کردند. آن‌ها درباره رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله جا به جایی و استفاده از موشک‌های بالستیک و پهپاد علیه شرکای منطقه‌ای به گفت‌وگو پرداختند. آن‌ها بر نگرانی‌های‌شان تاکید داشتند و چنین اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ای را محکوم کردند.

آن‌ها اشاره کردند که گفت‌وگوهای منطقه‌ای پیشرفته و بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام به نفع کل خاورمیانه است و اجازه خواهند داد که شراکت منطقه‌ای و تبادلات اقتصادی که تاثیرات بلندمدتی بر رشد و سلامت مردم منطقه از جمله در ایران می‌گذارد، بیشتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید