بمباران عربستان توسط پهپادهای یمن

کدخبر: ۴۵۵۶۹۳
اقتصادنیوز: پهپادهای یمنی شهرهای نجران، جیزان و أبها در جنوب عربستان را بمباران کردند.
بمباران عربستان توسط پهپادهای یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های یمن گزارش داد که پهپادهای یمن در این حمله، ناوبری هوایی در چند فرودگاه عربستان را  از کار انداختند.

این خبرها در حالی است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش در توئیتی به نیروهای متجاوز درباره حملات اخیر به کشورش هشدار داد، چرا که هواپیماهای ائئلاف سعودی در این مدت بیش از ۶۵ بار به چندین شهر در برخی استان های یمن حمله کردند.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر  در صنعا اعلام کرد که کشورهای متجاوز، دور تازه ای از تنش نظامی و اقدامات خصمانه ای را از طریق هوا و زمین در مناطق مختلف یمن از جمله استان الحدیده آغاز کرده اند.

وی افزود: تجاوز جدید، نوعی اجابت فوری به رویکردهای آمریکا و اظهارات خصمانه مسئولان این کشور علیه ملت مظلوم یمن است.

هواپیماهایی ائتلاف سعودی از عصر  پنجشنبه تاکنون، دهها بار به صنعا پایتخت و  استان های صعده، الحدیده و عمران حمله کرده اند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید