ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره پهپادهای ایران

کدخبر: ۴۵۵۷۹۲
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که پهپادهای تهاجمی ایران تهدیدی دائمی برای نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و مانعی در مبارزه با تروریسم هستند.
ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره پهپادهای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه گفت که ایالات متحده در تلاش برای تقویت مشارکت های چندجانبه در خاورمیانه جهت مقابله با تهدیدات پیش روی این منطقه است.

وی که در هفدهمین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای موسوم به «گفت‌وگوهای ۲۰۲۱ منامه» در بحرین شرکت کرده است، در این رابطه ادامه داد: در قرن بیست و یک، ما به دید وسیع تری از امنیت منطقه ای نیاز داریم. برای مقابله با تهدیدات امنیتی مشترکی که با آن روبرو هستیم، باید مشارکت های چندجانبه را تقویت کنیم.

آستین به حادترین تهدیدهای پیش روی منطقه، از جمله به همه گیری ویروس کرونا، بحران آب و هوا، عدم اشاعه هسته ای، فعالیت گروه های افراطی و همچنین آنچه به زعم وی «حمایت ایران از گروه های تروریستی» است، اشاره کرد.

وی همچنین در ادعای خود درباره ایران افزود که پهپادهای تهاجمی ایران تهدیدی دائمی برای نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و مانعی در مبارزه با تروریسم هستند.

رئیس پنتاگون همچنین در ادامه با اشاره به مسئله هسته ای ایران گفت که اگر راه حل دیپلماتیک بی جواب بماند، آمریکا آماده بررسی راهکارهای دیگری برای حل موضوع هسته ای ایران است.

وی در این باره مدعی شد که آمریکا با حسن نیت به مذاکرات برجام بازگشته است اما اقدامات تهران در ماه های اخیر دلگرم کننده نبوده است.

آستین همچنین با اشاره به مسئله ارتباط آمریکا با دولت جدید در افغانستان، گفت: دشوار است که بگوئیم که دولت جدید در نهایت به چه سمتی خواهد رفت. رابطه ما با هر دولت آینده افغانستان در حال حاضر تعریف نشده است. کار روی این موضوع ادامه دارد. باید ببینیم بعد چه می شود.

پیشتر وزیر دفاع آمریکا با انتشار خبری در صفحه شخصی خود در توئیتر گفته بود که برای شرکت در هفدهمین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای وارد بحرین شده است.

آستین در این ارتباط گفته بود: به تازگی وارد بحرین شدم، جایی که مشتاقانه منتظر سخنرانی در گفتگوی منامه و دیدار با گروهی از مسئولان بین المللی و منطقه‌ای برای بحث در مورد اولویت‌ها و چالش‌های مشترک در خاورمیانه هستم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید