اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره ایران و برجام

کدخبر: ۴۵۵۳۱۸
اقتصادنیوز: لوید آستین ضمن مطرح کردن برخی ادعاهای ضد ایرانی گفت: از تلاش های بایدن برای دستیابی به توافق دیپلماتیک جدید با ایران حمایت می کنیم.
اظهارات وزیر دفاع  آمریکا درباره ایران و  برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،  «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ایران یک چالش امنیتی جدی به شمار می رود.

الجزیره گزارش داد، لوید آستین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای پایبند هستیم.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ایران چالش های امنیتی جدی را ایجاد می کند و ما از خود و متحدانمان در مقابله با آن و نیروهای نیابتی آن دفاع خواهیم کرد.

او اضافه کرد: از تلاش های جو بایدن برای دستیابی به توافق دیپلماتیک جدید در مورد برنامه هسته ای ایران حمایت می کنیم.

آستین با اشاره به اقدامات اخیر نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران مقابل تنش زایی های آمریکا ادعا کرد: ما همچنان شاهد اقدامات ناایمن ایران در آب های خلیج فارس هستیم و این اقدامات بر وضعیت کشتیرانی تاثیر می گذارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که چند هفته پیش نیروهای آمریکایی در دریای عمان با اقدام در مصادره نفتکش ایرانی درصدد دزدی نفت ایران بودند که نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران با اجرای عملیات هلی برن مانع این کار شدند.

وزیر دفاع آمریکا تکرار کرد: ما در دفاع از خود و شرکایمان در خاورمیانه تردید نخواهیم کرد و توانایی انجام این کار را داریم.

او در ادامه مدعی شد که نیروهای نظامی این کشوری معیارهای خوبی دارد و سیاست های مناسبی را برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان وضع کرده اند.

آستین در بخش دیگر ی از صحبت های خود به روابط واشنگتن و پکن پرداخت و گفت: توسعه توانمندی های نظامی چین نگران کننده است و ما برای مقابله با این توانمندی های تلاش می کنیم.

«شی جین بینگ» رئیس جمهور چین شب گذشته در گفتگو با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده بود که با هر گونه تلاش این کشور برای ایجاد تغییر در وضعیت تایوان مقابله خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تجمع نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین و اقدام مسکو در آزمایش موشک ضد ماهواره را نگران کننده توصیف کرد.

این در حالی است که روسیه تأکید کرده نیروهایش در مرکز اوکراین تجمعی ندارد و همچنین آزمایش موشک ضدماهواره آن هیچ تهدید برای دیگران نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید