علیرضا قزوه فورا جا زد /شعر"کو مدرک تحصیلی‌تان؟" ربطی به انتصابات دولت نداشت!

کدخبر: ۴۵۶۲۵۵
قزوه درباره واکنش‌های مخالف دولت در فضای مجازی تأکید کرد: «از شما می‌خواهم که این شعر را وارد جریانات سیاسی نکنید. من بحث کلی کردم. بعضی‌ها که خیلی وابسته به دولت قبلی بودند، از این شعر سوءاستفاده کردند.
علیرضا قزوه فورا جا زد /شعر"کو مدرک تحصیلی‌تان؟" ربطی به انتصابات دولت نداشت!

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت:

علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر انقلاب چندی پیش یک رباعی سرود و آن را در انتقاد از انتصابات فامیلی دولت در فضای مجازی (توییتر) منتشر کرد. او در این شعر با انتقاد گفته: «شد صورت خلق سرخ از سیلی‌تان/کو تجربه‌؟ کو مدرک تحصیلی‌تان؟/ این دولت انقلاب اسلامی ماست/ نه دولت انقلاب فامیلی‌تان!»

انتشار این شعر در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری در پی داشت. برخی رسانه‌های مخالف و معاند جمهوری اسلامی ایران از این شعر به نحوی که خود می‌خواستند، استفاده کردند و حتی شاعر انقلابی را به نوعی مخالف دولت فعلی جلوه دادند. علیرضا قزوه درباره اینکه چه شد این شعر را سرود؟ به «ایران» می‌گوید: «شعری که گفتم یک رباعی فی‌البداهه بود. جزو شعرهای بدیهیاتی است که در فضای مجازی منتشر کردم. اگر بخواهم انتقادهای تندتری کنم از این هم بیشتر می‌توانم انتقاد کنم. این قدرت شعر فارسی است نه شاعر. ما میراث‌دار بزرگان شعر فارسی همچون حافظ، سعدی، صائب، بیدل و... هستیم که همه به نوعی مصلح اجتماعی هستند و منتقد بوده‌اند.»

او درباره واکنش‌های مخالف دولت در فضای مجازی تأکید کرد: «از شما می‌خواهم که این شعر را وارد جریانات سیاسی نکنید. من بحث کلی کردم. بعضی‌ها که خیلی وابسته به دولت قبلی بودند، از این شعر سوءاستفاده کردند. اگر این حرف را زدم بیشتر انتصابات فامیلی مقاماتی را مدنظر داشتم که خارج از فضای دولت جدید است. این دولت که پنج ماه است روی کار آمده. قبلاً این اتفاقات افتاده است. اینها وابسته به یک جریان هم نیستند.»

قزوه در ادامه تصریح کرد: «افراد خوب هم در جریان چپ داریم و هم راست. و در کل من دولت آقای رئیسی را به‌عنوان یک دولت پاک قبول دارم و به این دولت احترام می‌گذارم. در این دولت احساس وظیفه بیشتری می‌کنم. البته انتقاد هم خواهم کرد. اگر انسان خود را با دولت خویشاوند بداند بیشتر دلواپس و نگرانش است. من نگرانی زیادی احساس می‌کنم و دلم نمی‌آید که زحمات و دلسوزی‌های آقای رئیسی را بعضی‌ها بخواهند نادیده بگیرند.»
او دربــــــاره انتقاد از فرزندان مسئولان تصریح کرد: «برخی با رانت بالا می‌آیند اما برخی از فرزندان مسئولان واقعاً توانمند هستند. نباید همه را با یک چوب زد. من در بین بچه‌های مسئولان افراد پاک و توانمند بسیار دیدم. از هر دو جناح فرقی ندارد که یا مسئولیت قبول نکردند  یا مسئولیت‌های پایین متقبل شدند. گاهی به این افراد ظلم هم می‌شود. پیشنهاد می‌کنم مسئولیت‌هایی را قبول کنند که اولاً از عهده‌اش بربیایند و دوم اینکه رانت و سایه پدر بالای سر افراد نباشد و توان خودشان باشد. من هفت سال نماینده فرهنگی در هند بودم. بچه‌هایی که در هند مسئول می‌شوند همه براساس چندین مرحله امتحانات سخت مسئولیت می‌گیرند. بنابراین هر کسی که حقش است بالا می‌آید. باید عدالتی در مدارس و تحصیلات باشد که وجود ندارد. اگر این شعر را گفتم هیچ طعنه‌ای به دولت سیزدهم نزدم.»
قزوه تأکید کرد: «من آیت‌الله رئیسی را به عنوان فرد دلسوز و پاک قبول دارم و می‌دانم در دل سید ما این می‌گذرد که مشکلات مردم حل شود. می‌دانم که دولت ایشان بسیار پاک‌تر و دلسوزتر از دولت‌های قبل است و معتقدم کمک کردن به دولت فقط هورا کشیدن نیست بلکه انتقاد پاک و درست و بی‌پروا کردن است، به دوستانم هم می‌گویم که انتقاد کنند، آن هم در راستای اصلاح اجتماع.»این شاعر در ادامه به برداشت‌های مختلف و انتساب این شعر به نهادهای مختلف اشاره و تأکید کرد: «من حامی دولت هستم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید