انتقاد تندوتیز یک مقام یمنی از آمریکا / محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است

کدخبر: ۴۵۶۷۱۰
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: محاصره این کشور توسط آمریکا، جنایت جنگی است که به زندگی بیش از 25 میلیون یمنی آسیب رسانده است.
انتقاد تندوتیز یک مقام یمنی از آمریکا / محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه میزبان «ویلیام دیوید گریسلی» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در این کشور بود.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است که به زندگی بیش از 25 میلیون یمنی آسیب رسانده است.

وی تأکید کرد، کشورهای ائتلاف متجاوز و در صدر آن آمریکا، در برهه‌های گذشته تلاش کردند که فعالیت فرستاده پیشین سازمان ملل را با شکست مواجه کنند و در پی تکرار همین مسئله در خصوص فرستاده جدید هستند.

این مقام یمنی از سازمان ملل خواست که به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به ویژه آمریکا اعمال فشار کند تا محاصره یمن را لغو کنند و اجازه دهند فرآورده‌های نفتی وارد بندرگاه الحدیده شود.

وزارت امور خارجه یمن شامگاه دوشنبه تاکید کرد که هیاهوی ساختگی و ادعای دروغین آمریکا مبنی بر تلاش برای دستیابی به صلح در یمن، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای فریب افکار عمومی آمریکا و کشورهای دیگر است.

این نهاد یمنی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که بیانیه‌ها و مواضع شماری از مقامات آمریکایی بر اساس استانداردهای دوگانه است، زیرا وانمود می‌کنند که خواستار توقف جنگ در یمن و پایان دادن به رنج مردم این کشور هستند.

در این بیانیه تأکید شد، دولت آمریکا همزمان با این ادعاها، سیاست‌های خصمانه و ظالمانه‌ای در پیش گرفته است که سرزمین و مردم یمن را هدف قرار دهد و آخرین مورد آن، اظهاراتی است که خواستار درگیری داخلی بین مردم یمن شد.

وزارت امور خارجه یمن از نقش دولت آمریکا در سرپرستی و حمایت مستقیم از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد کرد؛ ائتلافی که از واشنگتن، آغاز جنگ علیه مردم یمن را اعلام کرد که از هفت سال پیش همچنان ادامه دارد.

صنعاء با اشاره به جنایات آمریکا در یمن، تأکید کرد که این کشور در این زمینه  از جنگ اقتصادی، قحطی، محاصره گذرگاهها و استقرار عناصر تروریستی و افراطی در داخل خاک یمن استفاده کرده است.

این در حالی است که «لوید آستین» رئیس پنتاگون (وزیر دفاع آمریکا) که در بحرین حضور داشت، بدون اشاره به اینکه ائتلاف سعودی آغازگر جنگ یمن بوده و در این جنگ هفت ساله هزاران یمنی را کشته یا مجروح کرده، مدعی شد: «حوثی‌ها باید به جنگ یمن و حملات به سعودی پایان دهند»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید