افشاگری درباره علت مخالفت آمریکا با درخواست فوری عربستان درباره یمن

کدخبر: ۴۵۶۶۵۴
اقتصادنیوز: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با درخواست کمک عربستان مخالفت کرده است و این مساله واقعیت "گدایی" محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در دوره دولت فعلی آمریکا را نشان می‌دهد.
افشاگری درباره علت مخالفت آمریکا با درخواست فوری عربستان درباره یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک رسانه انگلیسی زبان از مخالفت دولت آمریکا با درخواست ریاض از واشنگتن برای پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی از عربستان در جنگ یمن پرده برداشت.

روزنامه انگلیسی وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که مقامات عربستان سعودی از دولت آمریکا درخواست کردند که برای هدف قرار دادن مواضع مورد استفاده انصارالله یمن برای حمله به عمق خاک عربستان، از ریاض حمایت اطلاعاتی و نظامی کند.

طبق این گزارش، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با درخواست کمک عربستان مخالفت کرده است و این مساله واقعیت "گدایی" محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در دوره دولت فعلی آمریکا را نشان می‌دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت که ریاض درحال بازنگری مجدد استراتژی داخلی یمن است و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که عربستان درحال کاهش حضور نظامی خود در یمن به منظور تقویت حفاظت از مرزهایش است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش داد که این تصمیم با پیش‌بینی تسلط نیروهای انصارالله بر مأرب اتخاذ شده است و عربستان شمار اندکی از نیروهایش را در تعداد اندکی از پایگاه‌ها در داخل حفظ کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید