هشدار رام‌الله در مورد دفن زباله‌های هسته‌ای رژیم اشغالگر

کدخبر: ۴۶۰۲۰۹
اقتصادنیوز: تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تحقیق و بررسی جامعه جهانی درباره دفن زباله‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی شد و اظهار کرد فلسطین به پایان اشغالگری رژیمی نیاز دارد که با اقداماتش محیط زیست را به خطر می‌اندازد.
هشدار رام‌الله در مورد دفن زباله‌های هسته‌ای رژیم اشغالگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه خواستار تحقیق درباره اقدامات رژیم اشغالگر برای تخریب محیط زیست و ممانعت از تلاش‌های دولت برای حفظ محیط زیست شد.

اشتیه در نشست تغییرات اقلیمی و حمایت از اجرای طرح‌های آب و هوایی در شهر رام‌الله گفت: تغییرات اقلیمی را باید به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر مانند کرونا که جهان با آن مواجه است تلقی کرد و یک سیستم هشدار ایجاد کرد تا ببینیم جهان در این زمینه به کدام سو حرکت می‌کند.

وی از جامعه جهانی خواست تا درباره دفن زباله‌های هسته‌ای، شیمیایی و مواد جامد رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تحقیق کند، زیرا موارد سرطان در مناطق جنوب الخلیل وجود دارد و این موضوع محیط ما و سلامت ملت فلسطین را در معرض خطر و تهدید قرار می‌دهد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه تصریح کرد: ما در فلسطین نه تنها به مبارزه با تغییرات اقلیمی، بلکه به پایان اشغالگری رژیمی نیاز داریم که اقدامات آن ناقض محیط زیست فلسطین است.

اشتیه در پایان عنوان کرد که این رژیم از سال 1967، 2.5 میلیون درخت از جمله 800 هزار اصله درخت زیتون را که هزاران سال قدمت دارند، ریشه کن کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید