بهانه طالبان برای جلوگیری از حضور دختران در مدارس چیست؟

کدخبر: ۴۶۰۵۵۷
اقتصادنیوز: سرپرست معاونت آموزشی وزارت معارف طالبان اعلام کرد تا زمانی که طرزالعمل جدید در مورد چگونگی حضور دانش‌آموزان دختر بالاتر از کلاس ششم ایجاد و تصویب نشود، این وضعیت هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
بهانه طالبان برای جلوگیری از حضور دختران در مدارس چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، به گفته مسئولین وزارت معارف افغانستان، طالبان می‌گویند دختران تا زمان تصویب سیاست جدید آموزشی اجازه حضور در مدارس را ندارند.

شفقنا گزارش داد، عبدالحکیم همت، سرپرست معاونت آموزشی وزارت معارف طالبان روز چهارشنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی تأکید کرده است که وضعیت فعلی یک تأخیر موقت است.

به گفته او، تا زمانی که طرزالعمل جدید در مورد چگونگی حضور دانش‌آموزان دختر بالاتر از کلاس ششم ایجاد و تصویب نشود، این وضعیت هم‌چنان ادامه خواهد داشت. همت افزوده است که طالبان، یک محیط امن را برای رفتن دختران به مدرسه ایجاد می‌کند.

این در حالی است که با سقوط حکومت پیشین، مدارس دخترانه بالاتر از صنف ششم هم‌چنان مسدود بوده است. طالبان باوجودی‌که چندین بار به مردم اطمینان دادند که مدارس دخترانه را بازگشایی می‌کنند، اما اکنون که سال تعلیمی به پایان رسیده است، این مدارس باز نشده است.

این وضعیت شهروندان و خانواده‌های دانش‌آموزان دختر را نگران کرده است. آنان معتقدند که طالبان برنامه برای بازگشایی مدارس ندارند و ممکن است مدارس دخترانه در سال جدید نیز مسدود بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید