نسخه امام جمعه موقت گرگان برای مبارزه با آسیب های اجتماعی/ عالمان دینی ورود کنند

کدخبر: ۴۶۰۷۱۵
امام جمعه موقت گرگان از ضرورت ورود عالمان دینی به مبارزه با آسیب های اجتماعی سخن گفت.
نسخه امام جمعه موقت گرگان برای مبارزه با آسیب های اجتماعی/ عالمان دینی ورود کنند

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، محمدقاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه گرگان با اشاره اینکه امروز دین و کارکدهای دینی باید به کمک ما در ارتباطات و مسائل اجتماعی بیاید، اظهار کرد: دین اسلام دینی اجتماعی است و معتقد است که اعتقادات باید در رفتارو عملکرد ما در جامعه نمود خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز طلاق، سرقت، نزاع و قانون شکنی همه و همه از جمله مسائل اجتماعی ما در جامعه است، افزود: متاسفانه برخی به ویزه در شهرهای بزرگ به تخریب اموال عمومی و آزار مردم می پردازند و با انتشار تصاویر آن در شبکه های مجازی به دنبال خودنمایی هستند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه باید عالمان و دانشمندان اجتماعی در یک برنامه دقیق کارشناسی و عالمانه راهکارهای تخصصی و عملیاتی ارائه دهند، خاطرنشان کرد: به طور مثال در جامعه اسلامی ما باید ببینیم چرا بخش عمده ای از طلاق ها در دوران عقد و یا ماهها و سالهای نخست ازدواج رخ می دهد؟

لیوانی با اشاره به اینکه تمسک به قرآن و سفارشات دین مبین اسلام و اقامه نماز به صورت گسترده را از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: اقامه نماز به معنای برپا کردن نه فقط قرائت آن قطعا ناهنجاریها و فحشا را از جامعه دور خواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، تصریح کرد: حضرت زینب (س) به عنوان بزرگ پرچمدار عدالت خواهی با رشادت و فداکاری در کنار پرستاری از امام زمان خود توانست چهره سیاه و تزویرگر ظالمان دشت کربلا را با روشنگری برملا کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه حضرت زینب (س) خون به ناحق ریخته شده اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا را نه تنها احیا کرد بلکه آنها را به جوشش درآورد، اضافه کرد: امروز پرستاران ما نیز در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی به خوبی درخشیده اند و همچون شهدای سلامت در ادامه خواهند درخشید.

لیوانی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دستغیب در 20 آذرماه، گفت: این عالم بزرگ و شهید گرانقدر یکی از ستاره های درخشان آسمان مبارزه به طاغوت و ظلم است و می تواند الگوی بسیاری از طلاب و جوانان آزادی خواه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید