امام جمعه اهواز درباره رویکرد وین/ اگر با مذاکرات تحریم اضافه شود، پسندیده نیست

کدخبر: ۴۶۰۷۱۷
امام جمعه اهواز درباره مذاکرات وین چه گفت
امام جمعه اهواز درباره رویکرد وین/ اگر با مذاکرات تحریم اضافه شود، پسندیده نیست

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۹ آذرماه) اهواز، با تاکید بر تقوی الهی و اهمیت مصرف درست اظهار کرد: آیات ۷۷ و ۸۱ سوره قصص سرگذشت قارون، موجود زراندوز و مست ثروت و مال را بیان کرده است. این فرد ابتدا مومن بود اما ثروت او را به آغوش کفر کشاند و سرانجام به قعر زمین رفت که مرگ عبرت‌انگیزش می‌تواند برای همگان درس خوبی باشد. مردم باید این نکات را بدانند تا آلوده این مسائل نشوند.

وی افزود: ثروت در عین حال که مورد نکوهش قرار می‌گیرد، اگر ابزاری برای رضای خداوند باشد و آخرت انسان را تامین کند، چه چیزی بهتر از آن است؟ اگر مال و ثروت مسیر سرمستی، غرور، غفلت، هوس‌رانی و ظلم به دیگران شود، چه چیزی از آن بدتر است؟ مانند چیزی که در آمریکا، کشورهای اروپایی و شیوخ منطقه آل سعودی که سرمست مال و ثروت هستند و در حق مردم یمن و هر جا که مظلومین در برابر استکبار جهانی قد علم می‌کنند ظلم می‌کنند، دیده می‌شود؛ آن‌ها ابزار سرکوبی برای استکبار جهانی هستند و این‌ها شیوخ منطقه از جمله بن سلمان‌ها و آل سعودها و امارات هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید زمانی که مظاهر دنیا ابزار سکوی پرش انسان برای راهیابی انسان به عالم آخرت باشد، انسان را بصیر می‌کند اما در غیر این صورت چشم او را نابینا می‌کند. هر انسانی سهم محدودی از مواهب الهی دارد و مازاد آن قابل جذب نیست.

موسوی‌فرد بیان کرد: شاه برای فرح همسر سوم خود، از فرانسه انگور می‌آورد. در رامسر نیز کاخی برای همسر خود ساخته بود و هر روز از سال یک کفش داشت. پس از انقلاب خلبانی که خلبان حضرت آقا شده بود گفت که بین افراد حاضر در هواپیما سه نوع میوه تعارف کردیم اما حضرت آقا یک میوه استفاده کرد. همسر ایشان نیز در هفته قبل به دلیل حضور کم در محیط خانواده، می‌خواست در محیط خانواده مطالعه کند و مبل ۲۰ سال قبل که بسیار فرسوده بود را ملافه کشیدند تا در این محیط مطالعه کند. ما این الگوها را برای نظام اسلامی داریم، به گونه‌ای که نه تنها یک فرد بلکه همسر و فرزندان‌شان این گونه باشند.

وی در بخشی دگر از سخنان خود با اشاره به دلایل تحمل این همه سختی توسط مردم، عنوان کرد: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و با وجود سختی زیاد و پس از هشت سال دفاع مقدس نیز آمریکا به خود جرات نمی‌دهد به کشور ما حمله کند؛ تنها بازدارندگی مولفه قدرت موشک نیست بلکه به واسطه وجود امام زمان(عج) دفع بلا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: عظمت حضرت زینب(س) این بانوی بزرگ اسلام بین جوامع اسلامی به دلیل موضع و حرکت عظیم ایشان بر اساس تکلیف الهی است. هر کس چنین کاری انجام دهد بزرگ است چه برسد به نوه پیامبر اکرم(ص) و فرزند امام علی (ع).

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی این بانو در حادثه بزرگ عاشورا نشان‌دهنده این است که زن هرگز در حاشیه تاریخ نیست؛ برخی‌ها می‌خواهند بانوان را به حاشیه برانند که باید بدانند هرگز زنان در حاشیه تاریخ نیستند. این بانوی بزرگ اسلام، داغ ننگ را برای همیشه بر پیشانی مستکبرین نشاند.

موسوی‌فرد در خصوص سوالی مبنی بر ادامه اعمال تحریم‌ها افزود: انتقادی که اکنون می‌شود این است که مردم می‌گویند حالا که این دولت را انتخاب کردند حداقل باید افزایش قیمت نداشته باشند. پاسخ این مساله این است که تا زیرساخت‌ها فراهم نشود، محال است اتفاقی بیفتد که این دولت این اراده را دارد و ان‌شاءالله مردم از سال آینده متوجه این نکات می‌شوند.

امام جمعه اهواز گفت: اگر تحریم‌ها از بین نرود چگونه می‌توانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم؟ ۲۰ درصد تحریم در مشکلات اقتصادی دخالت دارد و می‌بینیم که در دل تحریم‌ها، یک ابر قدرت در مسائل دفاعی شده‌ایم و بنیه دفاعی را قوی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: بنابراین اگر در مسائل اقتصادی، موفقیت نبوده است به دلیل نبود مدیریت جهادی، پاکدست و انقلابی بوده است. آلمانی‌ها در دل جنگ جهانی توانستند ابزارهای پیشرفته جنگی را اختراع کنند و بسیاری از حکومت‌ها در دل تحریم‌ها به قله رفیع خودکفایی رسیدند. طبیعتا تحریم‌ها پدیده شومی هستند اما اگر به نکات توصیه‌ها عمل شود می‌توان از آن بهره برد.

موسوی‌فرد گفت: دولت به طور جدی دنبال رفع تحریم‌ها است. مذاکرات اخیر خوشایند برخی‌ها نیست و می‌گویند چرا دولت مذاکره نمی‌کند؛ دولت مذاکره می‌کند اما مذاکره برای مذاکره نمی‌کند. مذاکره برای حل مشکلی از مشکلات است اما اگر بنا است مذاکره شود و تحریم‌ها افزوده شوند و برجام نافرجام دیگری بر ایران اسلامی تحمیل کند، قطعا چنین مذاکراتی پسندیده نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید