گفتگوی لاوروف و وزیر خارجه جدید آلمان درباره اوکراین

کدخبر: ۴۶۱۸۴۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه با همتای آلمانی‌اش در تماسی تلفنی درخصوص ناتو و بحران اوکراین به گفت‌وگو پرداختند.
گفتگوی لاوروف و وزیر خارجه جدید آلمان درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد آنالنا بربوک، وزیر خارجه جدید آلمان با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درخصوص بحران اوکراین به گفت‌وگو پرداخته و تاکید کرده که نباید تمامیت ارضی اوکراین نقض شود.

رویترز گزارش داد، وزارت خارجه آلمان عنوان کرد که در این تماس، برلین خواهان گفت‌وگوهای "صادقانه و بی‌پرده" با مسکو شده است.

این وزارت‌خانه همچنین خواستار حصول پیشرفت در گفت‌وگوهای نرماندی درخصوص بحران اوکراین شد.

آلمان اعلام کرد که مساله سفر بدون ویزای روس‌های جوان در طی این تماس مورد گفت‌وگو قرار گرفته شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که لاوروف در تماس با همتای آلمانی خود بر لزوم فراهم کردن ضمانت‌های امنیتی برای روسیه مبنی بر عدم بسط ناتو به شرق تاکید کرده است.

لاوروف ابراز امیدواری کرد، رویکرد مذاکرات دوره‌ای سازنده بین وزارتخانه‌های دو کشور ادامه یابد.

آنها توجه اساسی به تبادل نظر و گسترش چشم‌اندازهای همکاری دو کشور نشان دادند.

لاوروف توضیحات مفصلی به بربوک درباره اینکه هیچ جایگزینی به جای توافقات مینسک برای حل بحران داخلی اوکراین وجود ندارد و باید از سوی کی‌یف اجرا شود، ارائه کرد. او بر نقش آلمان به عنوان کشور شرکت‌کننده در چارچوب نورماندی تاکید کرد.

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

کاخ کرملین ساعاتی پیش همچنین اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار گفت‌وگوهای فوری با کشورهای غربی برای جلوگیری از بسط بیش از پیش ناتو به سوی شرق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید