سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از باقری کنی:

ابتکار عمل در مذاکرات وین با ایران است

کدخبر: ۴۶۳۴۸۳
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به توضیحات و پاسخ‌های باقری کنی، متوجه شدیم که ابتکار عمل در مذاکرات وین با جمهوری اسلامی ایران است.
ابتکار عمل در مذاکرات وین با ایران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» عصر سه‌شنبه درباره حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با وجودی که نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه خود رفته بودند اما به دنبال حضور آقای باقری کنی، اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز حضور یافتند و پیرامون مسائل مربوط به مذاکرات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رییس تیم مذاکره کننده ایران از روند کار دیپلماسی جمهوری اسلامی در وین گزارش مفصلی به نمایندگان مردم داد. نمایندگان سوالاتی داشتند که به آنها پاسخ داده شد و نکته نظرات نمایندگان را یادداشت برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات مسئول تیم مذاکره کننده ایران، روند مذاکرات مثبت است. به رغم اینکه برخی رسانه‌های خارجی در صدد القا و تاثیرگذاری در جهت اهداف خودشان بر افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران هستند، پیشرفت مذاکرات خوب بوده و ابتکار عمل هم در دست جمهوری اسلامی ایران است.

عباس‌زاده مشکینی مذاکره را جنگ اراده‌ها دانست و عنوان کرد: توافقی که در خصوص چارچوب مذاکرات شده، نشان می‌دهد میدان در اختیار ایران بوده و دیپلمات‌های ما مسائل و سیاست‌های کشور را در قالب دو پیشنهاد به طرف مقابل داده است. نهایتا اراده مذاکره کنندگان ما بود که محقق شد و پذیرفته اند که در چارچوب پیشنهادی ما پیش بروند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  یادآور  شد: اولویت اول ما رفع تحریم‌ها بود؛ در این رابطه طرف مقابل پذیرفته که در چارچوب پیشنهاد ایران روند مذاکرات را ادامه دهد. دومین پیشنهاد در باره فعالیت‌های هسته ای ایران است که در این مورد هم تیم دیپلماسی ما پیشنهاد مشخصی را ارائه داده و در دستور کار مذاکرات است.

وی درباره دور ششم  مذاکرات هسته‌ای که  در دولت قبل انجام شده بود، گفت: تیم قبلی مذاکره کننده جمهوری اسلامی با طرف مقابل درباره موضوعاتی که باید درباره آن مذاکره شود، به چارچوبی رسیده بودند که با تغییر دولت و آمدن تفکر و گفتمان جدید و متفاوت در دولت سیزدهم، نگاه به مذاکرات هم جدید و متفاوت شده است. تحلیل ما این است که در دولت جدید و توسط تیم جدید نتایجی بهتر از آنچه در وین شش حاصل شد، به دست می‌آید.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده جدید در راستای شفافیت، منافع ملی و  به حداقل رساندن بسترهای اختلاف عمل می‌کنند و با وجود مقاومت‌های زیادی طرف مقابل، خراب کاری‌ها و شیطنت‌های برخی از رژیم‌های موزی در منطقه مذاکره کنندگان ما در قالب دو پیشنهاد و چارچوب، به دنبال تامین و تحقق اراده جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه بعه نتایج مذاکرات که دور بعدب آن در ششم دی ماه در وین برگزار می‌شود خوشبین هستیم، گفت: اول اینکه قاعده بازی را خودمان تعیین می‌کنیم و اسیر حریف نشده و دست او ر ا می‌خوانیم. دوما، میدان هم میدان حریف نیست و آنها را به سمتی می‌کشانیم که منافع ما در آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید