جزئیات گفت‌وگوی تلفنی پوتین و صدراعظم آلمان

کدخبر: ۴۶۳۵۲۵
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان و پوتین در اولین تماسی تلفنی خود درخصوص اوضاع اوکراین به گفت‌وگو پرداختند.
جزئیات  گفت‌وگوی تلفنی پوتین و صدراعظم آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاخ کرملین روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در اولین تماسی تلفنی خود از زمان کناره‌گیری آنگلا مرکل و به روی کار آمدن شولتس، درخصوص پیشنهادهای امنیتی ارائه شده به ایالات متحده و ناتو به گفت‌وگو پرداختند.

دویچه وله گزارش داد، کاخ کرملین در این بیانیه اعلام کرد: ابراز امیدواری شد که مذاکراتی جدی درخصوص تمامی مسائل مطرح شده توسط طرف روسی انجام بگیرد.

پوتین و شولتس همچنین درخصوص شرایط مرزی میان روسیه و اوکراین به رایزنی پرداختند.

 به نوشته دویچه وله هنوز مشخص نیست که آیا سران این دو کشور درخصوص اخراج دیپلمات‌های روسی و آلمانی صحبت کرده‌اند یا خیر.

به گزارش ایسنا، آلمان هفته گذشته در پی صدور حکم دادگاهی که روسیه را مسؤول یک قتل در برلین معرفی کرده بود، دو دیپلمات روسی را اخراج و سفیر روسیه را احضار کرد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که قتل شهروند چچنی در برلین در سال ۲۰۱۹ نقض اساسی قوانین و خودمختاری آلمان محسوب می‌شود و بار سنگینی بر دوش روابط آلمان و روسیه خواهد گذاشت.

وی گفت: ما بر این اساس سفیر روسیه را احضار کردیم و به وی اعلام کردیم که دو تن از اعضای این سفارت عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند.

در پرونده رسیدگی به قتلی که در پارک "تیرگارتن" برلین رخ داد، متهم وادیم کراسیکوف به جرم قتل و داشتن غیرقانونی سلاح به حبس ابد محکوم شد. در حکم دادگاه آمده است که بر اساس شواهد اثبات شده، متهم تبعه روسیه در ماه اوت ۲۰۱۹ یک گرجستانی چچن‌تبار را در پارک "تیرگارتن" واقع در مرکز برلین، پایتخت آلمان به ضرب گلوله به قتل رسانده است. علاوه بر این، دادگاه به این یقین رسیده است که این قتل به دستور مقامات دولتی روسیه صورت گرفته است.

قضات دادگاه این جرم را از نظر حقوقی "بسیار سنگین" دانسته‌اند و به همین دلیل آزادی پیش از موعد متهم عملا منتفی است. وکلای مدافع کراسیکف، اتهامات موکل خود را اثبات شده نمی‌دانند.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه سفیر آلمان را احضار و از اخراج دو دیپلمات آلمانی خبر داد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: به اطلاع سفیر آلمان رساندیم که دوتن از کارکنان دیپلماتیک سفارت آلمان در روسیه "عنصر نامطلوب" تلقی می‌شوند.

وزارت خارجه روسیه تعیین نکرد که این دیپلمات‌ها تا کی برای خروج از روسیه فرصت دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید