اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل در بلندی‌های جولان

کدخبر: ۴۶۳۵۳۶
اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری خبر دادند، رژیم صهیونیستی تصمیم دارد گامی جدید، غیرمنتظره و تحریک‌آمیز در خصوص بلندی‌های جولان اشغالی اتخاذ کند.
اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل در بلندی‌های جولان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری اعلام کردند، دولت اسرائیل تصمیم گرفته گامی جدید و تحریک‌آمیز درباره بلندی‌های جولان اشغالی اتخاذ کند.

شبکه هفت اسرائیل اعلام کرد، دولت اسرائیل تصمیم گرفته جلسه رسمی خود را روز یکشنبه در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کند.

دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اوین جلسه خود را در هفدهم آوریل ۲۰۱۶ در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کرد این اولین بار در تاریخ بود که جلسه دولت در هوای آزاد در بلندی‌های جولان برگزار می‌شد.

رسانه‌های عبری در آن زمان اعلام کردند، این جلسه اتفاقی غیرمنتظره است که از طریق آن این پیام را می‌رساند که عقب‌نشینی از جولان اصلا وارد نیست.

دولت اسرائیل دومین جلسه خود را در ۱۶ ژوئن در بلندی‌های جولان برگزار کرد؛ زمانی که با احداث شهرک‌ جدید در بلندی‌های جولان اشغالی موافقت شد شهرک جدید به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق نامگذاری شد تا از به رسمیت شناختن جولان و الحاق آن به اسرائیل توسط ترامپ تقدیر کرده باشد.

رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرد و آن را بخشی از اراضی خود می‌داند؛ گامی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید