پکن توضیح تل‌آویو را نپذیرفت؛ اعزام تیم تحقیق چینی به محل مرگ سفیر

کدخبر: ۳۳۸۱۶۱
اقتصادنیوز؛ در حالی که پلیس اسرائیل مدعی شده که سفیر چین در سرزمین های اشغالی به دلیل سکته قلبی فوت کرده، اما گزارش اسرائیل چین را قانع نکرده و این کشور به منظور تحقیق در این پرونده، یک تیم تحقیقاتی را روانه فلسطین اشغالی کرده است.
پکن توضیح تل‌آویو را نپذیرفت؛ اعزام تیم تحقیق چینی به محل مرگ سفیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، مقامات اسرائیل روز گذشته(یکشنبه) اعلام کردند که جسد «دو وی» سفیر ۵۸ ساله چین بی جان در آپارتمانش واقع در هرتزلیا در شمال تل آویوپیدا شده است.

پلیس پس از این موضوع، تحقیقات خود را آغاز و اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر عمدی بودن این حادثه وجود ندارد.

با این حال روزنامه «هاآرتص» اسراییل نوشت: کارشناسان پزشکی برآورد می کنند که سفیر چین براثر سکته قلبی فوت کرده است.

​محل اقامت سفیر چین در شمال تل آویو
محل اقامت سفیر چین در شمال تل آویو

 

اعزام تیم تحقیقات چین به تل آویو

از سوی دیگر و در پی مرگ مبهم سفیر چین در سرزمین های اشغالی، پکن یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی دلیل یا دلایل مرگ سفیرش در اسرائیل اعزام کرد.

رسانه های اسرائیل در این باره نوشتند که از تیم تحقیقات چین هنگام ورود به فلسطین اشغالی، هیچ گونه درخواست قرنطینه ای نشده است. این در حالی است که معمولا از خارجی ها چنین درخواستی ارائه می شود.

قرار است این تیم درباره مرگ سفیر چین تحقیق کند و زمینه انتقال جسد وی به چین را فراهم آورد و همچنین فعالیت های سفارتش را هماهنگ کند.

براساس گزارش روزنامه هاآرتص، تیم تحقیق چین امروز(دوشنبه) راهی تل آویو می شود.

دو وی سفیر چین در اسرائیل

آیا توطئه ای در کار است؟

اطلاعیه های ابتدایی درباره طبیعی بودن مرگ سفیر چین در اسرائیل مانع انتشار سخنانی مبنی بر در کار بودن توطئه ای در این خصوص نشده است علی الخصوص اینکه مرگ این سفیر چند روز پس از سفر مایک پمپئو به اسرائیل صورت گرفته است.

سران واشنگتن محدود کردن سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های بزرگ اسرائیل نظیر بندر حیفا را که نیروی دریایی آمریکا از آن استفاده می کند، خواستار شده اند.

منابع خبری اسرائیل روز گذشته اعلام کردند که جسد بی جان سفیر ۵۸ ساله چین در منزلش در هرتزلیا پیدا شده است.

وی اواخر فوریه گذشته یعنی ۳ ماه قبل به عنوان سفیر چین در اسرائیل منصوب شد و به تنهایی در آپارتمانی واقع در هرتزلیا زندگی می کرد اما همسر و فرزندش در چین اقامت داشتند.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشته بود که از سفیر چین در اسرائیل پس از ورود به سرزمین های اشغالی خواسته شده بود خود را ۱۴ روز قرنطینه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید