کاهش شدید صادرات سلاح آمریکا در 2021 / راز رویکرد متفاوت بایدن در فروش سلاح

کدخبر: ۴۶۳۹۲۶
اقتصادنیوز: گزارش‌ها نشان می‌دهد که صادرات سلاح آمریکا در سال مالی 2021 میزان 21 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.
کاهش شدید صادرات سلاح آمریکا در 2021 /  راز رویکرد متفاوت بایدن در فروش سلاح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در سال مالی 2021، صادرات سلاح این کشور به دولت های خارجی نسبت به سال قبل از آن 21 درصد کاهش داشته و به 138 میلیارد دلار رسیده است.

رویترز گزارش داد، البته این وزارت خانه مدعی شده که این کاهش صادرات نشان دهنده رویکرد دولت بایدن در عدم فروش سلاح های با قدرت تخریب بالا است که در زمان دولت ترامپ در دستور کار آمریکا قرار داشت.

بخشی از این صادرات مربوط به فروش بالگردهای تهاجمی آپاچی به استرالیا به ارزش 3.5 میلیارد دلار و بالگرد های CH-35 به رژیم صهیونیستی بوده است.

در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر 2020 آمریکا مجموعا 175 میلیارد دلار سلاح صادر کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده به خاطر تلفات جنگ یمن، دولت بایدن از فروش سلاح‌های مخرب به عربستان خودداری کرده و می‌خواهد با در پیش گرفتن سیاست جدید در فروش سلاح، در زمان بستن قراردادهای تسلیحاتی موضوعات حقوق بشری را نیز در نظر بگیرد.

در سال 2020 یکی از گران‌ترین قراردادهای تسلیحاتی آمریکا فروش 63 فروند هواپیمای جنگنده اف 35 به ژاپن به ارزش 23 میلیارد دلار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید