اگر سپاه نبود، ما دچار مشکل بودیم

کدخبر: ۴۶۴۰۵۸
امام جمعه اسلام آباد غرب به بحث تئوری تخصیص تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی پرداخت.
 اگر سپاه نبود، ما دچار مشکل بودیم

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از مهر، روح الله زمانی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) اظهار کرد: تنها راه حل مشکلات کنونی عمل به دستورات و فرامین الهی است که توسط پیامبران الهی برای سعادت انسان آورده ابلاغ شده و با عمل به این دستورات شاهد صلح و دوستی در سراسر عالم خواهیم بود.

وی با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران در خلیج فارس، افزود: امروز صدای ناهنجار موشک‌هایی که به سمت اهداف فرضی پرتاب می‌شوند باعث امنیت پایدار ایران است و ما برای شرکت در یک مسابقه ورزشی ساده نباید حریف خود را دست کم بگیریم پس نمی‌توان در ارتباط با کشوری که پرچم عدالت را در مقابل زورگویان عالم برافراشته، دست بر روی دست بگذاریم.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: بعضی از غافلان و جاهلان سوال می‌کنند که چرا این همه هزینه در بخش‌های نظامی صورت می‌گیرد و یا چرا ما مذاکره نمی‌کنیم اما باید در جواب گفت ما چگونه می‌توانیم بدون داشتن سلاح و تجهیزات از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم و این صحبت‌ها در حالی است که دشمنان منتظر فرصت و غفلت هستند تا به کشور آسیب برساند و رسانه‌های بیگانه و گاهاً خودی در حال کمرنگ جلوه دادن این رزمایش هستند.

موسوی بیان کرد: ایران همچون گذشته مقتدر ایستاده و خاورمیانه و خلیج فارس جایی برای ماندن دشمنان ما نیست و ایران اجازه کوچک‌ترین دست درازی به سرحدات خود را نخواهد داد.

وی با اشاره به وضعیت آبی کرونایی کشور، گفت: باید قدر این وضعیت را بدانیم و در صورتی که میزان رعایت دستورالعمل‌ها از میان برود و تزریق واکسیناسیون کرونا جدی گرفته نشود کشور به راحتی به وضعیت قرمز قبل باز خواهد گشت و کسب و کارها و بخش آموزش متضرر خواهند شد و کارها با اختلال مواجه می‌شود.

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، کارخانجات نیمه فعال و یا تعطیل در بانک‌ها است و قبل از انقلاب اسلامی مشکلات عدیده‌ای در حوزه بانک‌ها داشتیم و اکنون که در چهل سال دوم و گام دوم انقلاب هستیم همچنان با این مشکل مواجه‌ایم.

زمانی خاطر نشان کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، دینی و فرهنگی بانک‌ها منشأ بسیاری از مشکلات سیاست‌های دولت هستند و این بنگاه‌داری بانک‌ها یکی از چالش‌های بزرگ اقتصاد است و ما از مجلسی که وصف انقلابی را دارد و از دولتی که وصف مردمی و جهادی را دارد و قوه قضائیه که همیشه همراه مردم بوده توقع جراحی این سیستم غلط بانکی و حل همیشگی این مشکل را داریم.

وی افزود: ارائه تسهیلاتی که امروز واحدهای تولیدی و کسب و کارها به آن‌ها احتیاج دارند از مشکلاتی است که مرتبط با بانک‌ها است و تضامین سنگینی که بانک‌ها از مردم مطالبه می‌کنند کار را بسیار سخت کرده و اگر نهادهای مردمی و طرح‌های محرومیت زدایی سپاه پاسداران نبود ما برای دادن وام‌های ۲ و سه میلیونی هم دچار مشکل بودیم.

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر ملی مرصاد یک فرصت تکرار نشدنی است این جشنواره در حال ارتقا و تبدیل شدن به یک جشنواره فرهنگی هنری ملی است و این موضوع می‌تواند انواع و اقسام ظرفیت‌هایی را که ما در اسلام آبادغرب احتیاج داریم را همراه خود داشته باشد و ارتقا دهد پس باید این فرصت را غنیمت شمرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید