ترکی الفیصل هشدار جدی داد / خطری که در کمین کشورهای عربی است

کدخبر: ۴۶۵۷۳۱
اقتصادنیوز: رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی تاکید کرد که سیاست‌های اتخاذ شده توسط مقامات کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس موجب عدم تعادل جمعیت شهروندان شده و این موضوع تهدید موجودیتی برای این کشورها است.
ترکی الفیصل هشدار جدی داد / خطری که در کمین کشورهای عربی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی، نسبت به خطر موجودیتی که ممکن است کشورهای حاشیه خلیج فارس در معرض آن قرار گیرند، هشدار داد.

روسیاالیوم نوشت: الفیصل طی سخنرانی در باشگاه ادبی الاحساء با عنوان «چالش‌های هویت و شهروندی» در ریاض اعلام کرد که برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از عدم تعادل جمعیتی رنج می‌برند که زنگ خطری برای چالش‌های همه‌جانبه ملی در آینده است. ما باید در شورای همکاری خلیج فارس برای تکمیل فرآیند افزایش تعداد شهروندان سخت تلاش کنیم .

وی افزود: ما باید سیاست‌های خود را در همه بخش‌ها به‌طور جدی بازنگری کنیم تا هدف آن‌ها شهروندسازی باشد که این به نفع ملت ما است و هویت ملی آنها را قوام می‌بخشد.

ترکی الفیصل در ادامه تاکید کرد: اگر سیاست‌هایی که در دهه‌های گذشته دنبال می‌شد، ادامه یابد، بی‌تردید در مقطعی در کشورمان اقلیت خواهیم بود و به همین دلیل موجودیت ما در خطر خواهد بود.بدین ترتیب توسعه اقتصادی باید با جمعیت شناسی مرتبط باشد و این امر مستلزم دیدگاه‌های جدید و سیاست‌های مؤثر در زمینه‌های آموزشی است.

این مقام سعودی تصریح کرد: مفهوم هویت و شهروندی حوزه وسیعی از علاقه در برمی‌گیرد و مفاهیم، پرسش‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های زیادی را در مورد آینده نه تنها در منطقه ما، بلکه در سراسر جهان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هویت نوعی حس ذاتی درباره تعلق به گروهی است که زبان، مذهب، فرهنگ، تمدن، تاریخ، جغرافیا و حافظه مشترک خود را دارد؛ اما شهروندی که مفهومی مدرن است، وابستگی نظام‌مند به کشوری با مرزهای جغرافیایی شناخته شده، قانون اساسی و حکومت و حقوق و وظایف اخلاقی و مادی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید