رئیس‌جمهور:

ترامپ باید قصاص شود

کدخبر: ۴۶۶۶۰۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهور کشورمان در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: نمی‌شود، نمی‌توان و باید سازش کرد در مکتب شهید سلیمانی نبود.
ترامپ باید قصاص شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: نمی‌شود، نمی‌توان و باید سازش کرد در مکتب حاج قاسم نبود.

وی افزود: سردار سلیمانی تخصص بازپس گیری سرزمین‌هایی غصب شده را داشت و از آن مهمتر سردار سلیمانی قدرت فتح دلها را داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب نه با ترور از بین می رود نه با موشک، گفت: باید متجاوز و قاتل در یک دادگاه عادل به پرونده هایشان رسیدگی شود و آقای ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و پمپئو (وزیر خارجه وقت) و همه کسانی که در این عمل جنایتکارانه دست داشتند باید قصاص و حکم خدا در مورد آن ها جاری شود و محاکمه شوند اگر این دادگاه برگزار نشود، دولتمردان آمریکایی بدانند که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بهترین جوانان را از یمن، افغانستان، عراق و سوریه ساماندهی و ظرفیت سازی کرد و نتیجه آن باعث مرگ داعش شد .

رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم به عنوان یک فرهنگ؛ راه و مکتب معرفی شد. شهید سلیمانی با پیروی از آموزه های قرآنی و تاسی به ولایت تبدیل به یک شرح صدر شده بود. حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت که آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایستادگی و دشمن شناسی در مکتب شهید سلیمانی بود، بیان داشت: حاج قاسم یک سردار و سپهبد بود اما او را نباید فقط یک شخصیت نظامی دانست زیرا حاج قاسم متخصص فتح دلها بود.

وی با روایت از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و فرمایش رهبری درباره این مراسم، گفت: در روز تشییع حاج قاسم، رهبر انقلاب فرمودند قیامتی بر پاشده، این به معنای فتح دلها بود که فقط با دست خدا شدنی است.

رئیسی تصریح کرد: حاج قاسم مصداق آیه شریفه «وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم » بود. 

رئیس جمهور تاکید کرد: سردار سلیمانی یک دیپلمات میدان دار تمام عیار بود زیرا بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد. شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید