دادستان آمریکا: همه حمله کنندگان به کنگره را مجازات می کنیم

کدخبر: ۴۶۷۱۵۷
دادستان کل آمریکا همچنین به جزئیات حملات به افسران ساختمان کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت این نیروهای پلیس از سوی شورشیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با اسلحه های شوکر به آنها حمله شده است.
دادستان آمریکا: همه حمله کنندگان به کنگره را مجازات می کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دادستان کل آمریکا اعلام کرد همه کسانی را که در حمله سال گذشته (ششم ژانویه ۲۰۲۱ ) به ساختمان کنگره آمریکا نقش داشته اند، مجازات خواهیم کرد.

"مریک گارلند" دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا گفت: دادستان ها همچنان متعهد به پاسخگو کردن همه عاملان ۶ ژانویه طبق قانون و در هر سطحی هستند.

وزارت دادگستری آمریکا با فشار فزاینده ای از سوی برخی دموکرات ها برای تمرکز بیشتر بر اقدامات هزاران طرفدار دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در حمله به کنگره مواجه شده است.

گارلند افزود: ما حقایق را در هر مسیری دنبال می کنیم.اقداماتی که تاکنون انجام داده ایم آخرین  اقدامات ما نخواهند بود.

تحقیقات در مورد حمله به ساختمان کنگره بزرگترین تحقیقات در تاریخ وزارت دادگستری آمریکا است. تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر دستگیر شده اند و ۳۵۰ نفر دیگر همچنان توسط اف بی آی تحت تعقیب هستند که ۲۵۰ نفر از آنها متهم به حمله به افسران پلیس می باشند.
 

دادستان کل آمریکا همچنین به جزئیات حملات به افسران ساختمان کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت این نیروهای پلیس از سوی شورشیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با اسلحه های شوکر به آنها حمله شده است.

وی تاکید کرد: آنهایی که مسول اقدامات هستند باید پاسخگو شوند. هیچ اولویتی بالاتر از این امر در وزارت دادگستری آمریکا وجود ندارد.

 وزیر دادگستری آمریکا ادامه داد که این وزارتخانه تاکنون بیش از ۵ هزار احضاریه صادر کرده و بیش از ۲۰ هزار ساعت فیلم ویدئویی را بازبینی کرده است و کار آن ادامه دارد.

در ادامه پیامدهای حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه) هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره و در آستانه نخستین سالگرد آن در روز پنجشنبه، "لیز چنی" عضو جمهوری خواه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان در این باره، با هشدار به حزب خود گفت که باید میان ترامپ و حقیقت یکی را برگزیند.

"لیز" دختر "دیک چنی" معاون جورج بوش پسر و وزیر دفاع پیشین آمریکا در شبکه سی بی اس گفت حزب ما باید انتخاب کند که به دونالد ترامپ وفادار بمانیم یا به قانون اساسی؛ اما انتخاب هر ۲ گزینه با هم امکان پذیر نیست.

هواداران ترامپ بدون ارایه مدرکی بر این باور داشتند که شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ نتیجه تقلب در رای گیری بوده و  برای متوقف کردن روند تائید پیروزی جو بایدن دمکرات به کنگره هجوم بردند تا اعضای آن را دستگیر کنند. چنی و بنی تامپسون رئیس این کمیته روز یکشنبه دوباره احتمال وارد کردن اتهام کیفری به ترامپ را بر سر خودداری از تلاش برای متوقف کردن این شورش یا جلوگیری از تحقیق در این باره، بررسی کردند.  
چنی به شبکه "ای بی سی" نیز گفت هر چند این رخداد به صورت بالقوه دارای جنبه های کیفری هم هست، اما بدون شک خودداری از انجام وظیفه بوده است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید