شمس‌الواعظین:

روسیه نیروی هوایی ایران در سوریه بود

کدخبر: ۴۶۷۷۱۹
اقتصادنیوز: کیهان در ستون خبرهای ویژه خود اظهارات اخیر ماشاالله شمس‌الواعظین را منتشر کرده است.
روسیه نیروی هوایی ایران در سوریه بود

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه به نقل از سردبیر سابق نشریات جامعه و کیان گفت: روسیه، نیروی هوایی ایران در سوریه بود.
ماشاءالله شمس‌الواعظین ضمن گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس اظهار داشت: آقای سلیمانی، زمانی وارد سوریه می‌شـود که نیروهای جبهه النصره، در جنوب دمشق حضور داشتند. جایی ‌که به قنیطره، فلسطین‌ اشغالی و بلندیهای جولان عمق پیدا می‌کند. زمانی که تمام نیروهای جبهه النصره آماده ورود به دمشق و تصرف پایتخت سوریه بودند. اینجاست که آقای سلیمانی همراه با بخشی از نیروهای زمینی و داوطلب تحت عنوان «مدافعان حرم» وارد دمشق می‌شوند.»
ماشاءالله شمس‌الواعظین در ادامه می‌گوید: «دوستان از اینجا به بعد را با دقت گوش کنند چون به شـدت دقیق است و منبع مهمی دارد. آقای قاسم سلیمانی بعد از ورود به دمشق، دیداری با بشار اسـد دارد که احتمالا به نمایندگی از فرمانده کل قوا (رهبر معظم انقلاب) صورت گرفته است. ایشان در این دیدار، دو انتقاد به بشار اسد می‌کند.»
او با استناد به اظهارات یک تحلیلگر صهیونیست مصری‌تبار مطـرح در کانال ۱۲ اسـرائیل، می‌گوید: «این کارشـناس صهیونیست با اینکه در ابتدا از ‌ترور شدن شهید قاسم سلیمانی به دست آمریکا به‌طور شفاف ابراز خوشحالی می‌کند اما در ادامه کاملاً مستقل تحلیل می‌کند و آن را برای شـهادت تاریـخ این‌گونه مطرح می‌کند: آقای قاســم سلیمانی به بشـار اسد می‌گویند شما دو خطای بزرگ‌ کرده‌ای. اول اینکه؛ چندین لشـکر از ارتش را به مناطق پیرامونی فرستاده‌ای و مرکز را رها کرده‌ای؛ مرکز درحال سقوط است. دوم آنکه؛ به اعتراضات مردم که بخش زیادی از آنان بحق است، توجه کافی نکرده‌ای.»
 شمس‌الواعظین با ‌اشـاره به وضعیت امنیتی بحرانی زینبیه دمشق و پیشروی مخالفان مسلح که حالا دیگر ماهیت ‌تروریستی آنان برای حکومت و اغلب مردم سوریه احراز شده بود، گفت: «زوار ایرانی که به سوریه سفر کرده‌اند، زینبیه را دیده‌اند. نیروهای جبهه النصره در پیشروی‌هایشـان به زینبیه رسیده بودند. در نزدیکی بارگاه حضرت زینب بودند. اتفاقا این پیشروی آنان باعث شـده بود منطقه زینبیه هم تخلیه شـود. نیروهای جبهه النصره آن‌قدر نزدیک بودند که در حملات‌شـان به گنبد هم آسـیب رسـاندند. اینجا بود که «واژه مدافعان حرم» شکل گرفت و بحثش مطرح شد. چون نیروهای مسلح جبهه النصره زینبیه را تصرف کرده بودند.
وی در ادامه درباره نقش ایران در به پایان رساندن جنگ سوریه این‌گونه مطرح می‌کند: «اگر یادتان باشـد و البته الان هم در فضای مجازی می‌شنوید، از آن بحث می‌کنند که آیا ایران، نیروی زمینی فدراسیون روسیه در سـوریه بوده است؟ من می‌گویم اتفاقا برعکس است. این روسیه است که نیروی هوایی ایران در سوریه بوده است. این یک واقعیت است چون اصالت نیرو در حفظ زمین است. یعنی نیروی زمینی مهم است. می‌دانم که ارتش روسیه و نیروی هوایی روسیه، به فرماندهی یا بنا به توصیه‌های نیروی زمینی عمل می‌کند و عملیات‌های هوایی‌اش را بر این اسـاس انجام می‌دهد که طبیعی هم هست. چیزی برعکس این هم نبوده اسـت. آنهایی که می‌گویند، اشتباه می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید