2 موضع مهم ایران در مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۰۰۷۶
اقتصادنیوز: مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌های مذاکره‌کننده از بسیاری از موارد اختلافی عبور کرده‌اند، اما دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین وجود دارد که شامل لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی است که ایران بر آن تاکید دارد.
2 موضع مهم ایران در مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که هیات های روسیه و آمریکا در جلسه ای تمرکز ویژه ای بر روی مسائل مهم برجام داشتند.

این دیپلمات ارشد روسیه از دیدار هیات روسی با هیات آمریکایی در صفحه توئیتر خود خبر داد و نوشت: ما وضعیت برجام در مذاکرات وین را با تمرکز ویژه بر روی مسائل مهم مرور کردیم.

وی همچنین اضافه کرد که در مرحله پیشرفته فعلی مذاکرات مرور وضعیت برجام در قالب های دیگر نیز بررسی می شود.

مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین، این روزها در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌های مذاکره‌کننده از بسیاری از پرانتزها و موارد اختلافی عبور کرده‌اند و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است.دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ آذر ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید