استاندارد قد بادیگارد‌ها در کره شمالی تغییر کرد

کدخبر: ۴۷۰۰۹۲
اقتصادنیوز: استاندارد قد بادیگارد‌های کره‌شمالی 4سانتی‌متر افزایش یافت. این افزایش قد نسبت به سال گذشته انجام شده و به عنوان یکی از ملاک‌های جدید برای انتخاب بادیگارد‌هاست
استاندارد قد بادیگارد‌ها در کره شمالی تغییر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، استاندارد قد بادیگارد‌های کره‌شمالی 4سانتی‌متر افزایش یافت. به این معنی که از این پس بادیگارد‌هایی که به واحد «Unit 974، » مشهور هستند به جای دست‌کم 163سانتی‌متر قد باید کوتاه‌تر از 167سانتی‌متر نباشند. این افزایش قد نسبت به سال گذشته انجام شده و فقط یکی از ملاک‌های جدید برای انتخاب بادیگارد‌هاست.

 نظم و انضباط بیش از حد و آمادگی جسمانی بالا از دیگر ملاک‌های انتخاب این نظامی‌های جدید است. همچنین آنها دیگر مجاز به ملاقات با خانواده خود نیستند و برای دیدن خانواده باید دست‌کم 13سال صبر کنند. زمانی اهمیت خبر افزایش ملاک قد بادیگار‌د‌ها برای رسانه‌های جهان برجسته‌تر شد که مشخص شد این اطلاعات در کره‌شمالی بسیار سری هستند و رسانه‌های کره‌جنوبی با بازتاب آنها میزان نفوذ خود در این کشور را به رخ رقیب شمالی خود می‌کشند. به گزارش سایت دیلی‌ان‌کی Daily NK که در کره‌جنوبی اخبار کره‌شمالی را مخابره می‌کند همچنین بادیگار‌د‌های یادشده باید کیم‌جونگ‌اون را صد درصد بی‌نقص بدانند و هیچ اشتباهی را برای او متصور نباشند.


جرم ‌زدایی از قتل با انگیزه دلسوزی 



طرحی در بریتانیا در حال بررسی است که چنانچه بدل به قانون شود، قتل با انگیزه دلسوزی را جرم قلمداد نخواهد کرد یادست‌کم محکومیت ناچیزی برای آن درنظر گرفته خواهد شد. به‌گزارش ایندیپندنت، خدمات دادستانی سلطنتی - سی‌پی‌اس (CPS) شروع به برگزاری جلسات رایزنی با موضوع دستورالعمل حقوقی قتل کرده است تا فهرستی از عوامل له و علیه محکومیت مظنونان تهیه کند. مطابق این طرح اگر متوفی «داوطلبانه، مطمئن‌ و آگاهانه تصمیم به پایان‌دادن به زندگی خود گرفته باشد»، و در مواردی که تصمیم فرد مظنون «کاملا از روی شفقت» بوده باشد، احتمال محکوم‌شدن به شکل قابل توجهی کمتر خواهد بود. این هیأت رایزنی همچنین فهرستی از عوامل پیشنهادی تهیه کرده است که منجر به افزایش احتمال پیگرد قانونی می‌شود؛ ازجمله قتل‌هایی که در آنها سن قربانی زیر ۱۸سال، یا فاقد ظرفیت ذهنی کافی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد پایان‌دادن به زندگی خود بوده باشد.
سایر عوامل مرتبط عبارتند از سابقه خشونت و آزار مظنون، نفع مالی ناشی از مرگ قربانی‌ یا قتل به‌دست پزشکان، پرستاران‌ و افرادی که وظیفه حفظ جان بیمار را دارند. 
برخی وکلا و کاربرهای فضای مجازی نگران افزایش آمار قتل با استفاده از این قانون جدید هستند و مخالفت خود را با آن ابراز کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید