تناقض گویی آمریکا درخصوص بحران اوکراین / بلینکن منکر اختلاف نظر با اوکراین شد

کدخبر: ۴۷۲۳۱۸
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا منکر هر گونه اختلاف نظری میان واشنگتن و کی یف بر سر جدی بودن تهدید روسیه شد و گفت: واشنگتن هنوز نمی‌داند که هدف نهایی کرملین برای اوکراین یا خواسته‌های آن جهت تغییر ساختار امنیت اروپا چیست.
تناقض گویی آمریکا درخصوص بحران اوکراین / بلینکن منکر اختلاف نظر با اوکراین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا منکر هرگونه اختلاف نظری میان واشنگتن و کی یف بر سر جدی بودن تهدید روسیه شد و ادعا کرد اختلاف نظری در این زمینه وجود ندارد.

 وزیر خارجه دولت بایدن در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهوری اوکراین که از مردم این کشور خواسته  بود، وحشت و هراس نداشته باشند، گفت: زلنسکی درست می گوید. هیچ کس نباید وحشت کند و هیچ کس وحشت زده نیست.

 بلنیکن در گفت و گویی مدعی شد مسکو دو راه پیش روی خود دارد. مسیر دیپلماسی و گفت و گو، حل مسالمت آمیز اختلافات، یا مسیر تجاوز و  در صورتی که مسیر دوم را انتخاب کند، با عواقب عظیمی  مواجه خواهد داشت.

 اظهارات بلینکن در حالی است که پیش از این، خبرنگار سی ان ان گزارش داده بود مقامات اوکراینی از تصمیم آمریکا برای خارج کردن برخی از کارمندان سفارت خود در کی یف ناراضی هستند.

رئیس جمهوری اوکراین پیش از این هشدار داده بود که این اقدام یک واکنش افراطی است.

 زلنسکی همچنین در استفاده از کلمات در خصوص حمله احتمالی روسیه به اوکراین خواستار دقت بیشتری از سوی آمریکا شده است.

اوکراینی ها به خصوص خواهان دقت بیشتر آمریکا در به کار بردن کلماتی مانند "قریب الوقوع" هستند زیرا این کلمات باعث ایجاد رعب و وحشت در اوکراین شده و بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی می گذارد.

بلینکن در ادامه گفت و گو با رادیو اروپای آزاد اضافه کرد که  واشنگتن هنوز نمی‌داند که هدف نهایی کرملین برای اوکراین یا خواسته‌های آن جهت تغییر ساختار امنیت اروپا چیست.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد معتقدم تنها کسی که می تواند به شما بگوید هدف نهایی کرملین چیست، [ولادیمیر] پوتین رئیس جمهور [روسیه] است.او حتی ممکن است در این مرحله نداند، زیرا بر اساس اقدامات او در گذشته و شیوه برخوردش با مسائل، به دنبال ایجاد گزینه های مختلف است.

این مقام آمریکایی در مورد آرایش نظامی روسیه نیز مدعی شد: ما شاهد حضور تعداد زیادی از نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین، در مناطق جنوبی، شرقی و شمالی هستیم  که از سال 2014 تاکنون بزرگ‌تر است. ما همچنین از طرح روسیه برای دوبرابر کردن این نیروها و همچنین تلاش ها برای بی ثبات کردن اوکراین از داخل آگاهی داریم.

بلینکن گفت: بنابراین ما باید هر کاری انجام دهیم تا از آمادگی خود اطمینان یابیم. ما این کار را با مشورت و هماهنگی بسیار نزدیک با دولت اوکراین و همچنین با متحدان و شرکا انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.
روسیه همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید