این جنگنده قدرتمند در مسیر ورود به ایران /جنگنده Su-35S را بشناسید +تصاویر

کدخبر: ۴۷۲۵۹۵
اقتصادنیوز: جنگنده یوخوی روسی Su-35S یکی از قدرتمندترین جنگنده‌های جهان به شمار می رود.
این جنگنده قدرتمند در مسیر ورود به ایران /جنگنده Su-35S را بشناسید +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، یکی از قدرتمندترین و شناخته‌شده‌ترین جنگنده‌های نسل 4++ جهان، جنگنده روسی سوخوی Su-35S با نام سوپرفلانکر است که آوازه آن، در میان بسیاری از نیروهای هوایی ارتش‌های جهان پیچیده است.

چراغ سبز آمریکا به عراق برای آزادسازی منابع ارزی ایران

خاتمی رهبری اصلاح طلبان را بپذیرد؛ دست بیعت به او می دهم

 در سال‌های اخیر و در جنگ علیه داعش در سوریه نیز در کنار Su-30 و Su-34های روسیه، شاهد قدرت‌نمایی این جنگنده پیشرفته بودیم.

عکسی متفاوت از رئیس جمهوری با پوشش نظامی

روایت سردار حاجی زاده از شهادت فرمانده جوان سپاه+ تصاویر پیکر خونین شهید باقری

IMG_20220129_104907_332تصویر جنگنده چند منظوره نسل4++ سوخوی Su-35S مسلح به موشک‌های حرارتی و راداری و موشک‌های ضد رادار Kh-31

اولین واکنش وزارت خارجه به نامه انتقادی سعید جلیلی/ چه زمانی در مذاکرات وین به توافق می رسیم؟

اشتباه بزرگ اسرائیل در برابر ایران/ تهدید تهران چه عواقبی خواهد داشت؟

پهپادهای آمریکایی به دنبال سردار قاآنی در سامرا +جزئیات مهم

این جنگنده با توسعه و ارتقای پلتفرم  T-10 و جنگنده معروف Su-27 فلانکر محصول نامدار و چابک روس‌ها ساخته شده و مجهز به امکانات بسیار گسترده و به روزی از جمله رادار آرایه فازی Irbis-E و غلاف‌های جنگ الکترونیک قدرتمند و پیشرفته مانند Sop-518 و سنسورهای هشداردهنده متعدد و کابین دیجیتال و سیستم‌های مدرن مدیریت میدان نبرد و لینک اشتراک اطلاعات با سایر جنگنده‌ها و مدیریت تسلیحات است.

تصویر کابین جنگنده سوخو 35 روسیهتصویر کابین جنگنده سوخو 35 روسیه

این جنگنده بالاترین توان مانور در آسمان را دارد و از موتورهای قدرتمند توربوفن AL-41F بهره می‌برد که در بخش انتهایی دارای نازل متحرک 3 بعدی و سیستم تغییر بردار رانش است که در مانورهای هوایی و درگیری نزدیک دست برتر را نسبت به بسیاری از جنگنده‌های جهان به آن می‌دهد.

هر دوره خدمت موتورهایAL-31 سوخو Su-27 چیزی در حدود 1550 ساعت بود و با به‌کارگیری AL-41F عمر هر دوره خدمت این موتور به 4200 ساعت می‌رسد. 

به‌کارگیری آلیاژهای جدید در این جنگنده عمر خدمتی آن را به حداقل 30 سال رسانده و برای نیرویی که نیازمند به‌کارگیری ناوگان جدید هوایی به جای ناوگان قدیمی خود است، میزان مناسبی است. 

جنگنده سوخوی Su-35S از رادار آرایه فازی Irbis-E با کد N-035 بهره می‌برد که یک رادار پیشرفته با توان خروجی بالا و قابلیت کشف همزمان 30 هدف زمینی و هوایی و دریایی و درگیری همزمان با 8‌ هدف بوده و برد نهایی این رادار چیزی در حدود 350 کیلومتر است که چشمان تیزبین این جنگنده محسوب می‌شود و توان اسکن دقیق در عمق آسمان و زمین و دریا در مناطق دشمن را دارد.

این رادار توانایی کشف یک هدف با سطح مقطع راداری 1 متر مربعی مانند جنگنده‌هایی F-16 و F-18 و F-15 را از فاصله‌ای در حدود 263 کیلومتری داراست.

رادارهای آرایه فازی به علت به‌ کار رفتن چیزی بین 1000 تا 1800 اِلِمان راداری ارسال کننده و دریافت‌کننده سیگنال و استفاده از طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها، بسیار سریع و دقیق عمل کرده و امکان اخلال الکترونیک بر روی اینگونه رادارها و کشف الگوی فرکانسی آنها بسیار دشوار و یا گاها غیرممکن است.

IMG_20220129_104946_169نمایی از آنتن رادار N-035 Irbis-E و نحوه عملکرد آن در سوخو Su-35

سوخو Su-35S توانایی حمل و شلیک تجهیزات متنوعی را علیه اهداف در آسمان و زمین و دریا دارد و علاوه بر موشک‌های هوا به هوای کوتاه‌برد و میان‌برد و بردبلند، توانایی حمل انواع بمب‌ها و راکت‌ها و تسلیحات هوشمند هدایت لیزری روس از خانواده بمب‌های لیزری LGB و انواع بمب‌ها و موشک‌های هدایت حرارتی و انواع بمب‌های هدایت ماهواره‌ای علیه اهداف زمینی متنوع و موشک‌های ضد سامانه‌های پدافندی مانند Kh-59 و kh-31 و طیف وسیعی از موشک‌های کروز ضد ناوهای جنگی را دارد و می‌تواند غلاف‌های نشانه‌گذار لیزری و اپتیکی را نیز به‌کار گیرد.

IMG_20220129_104950_820تصویر جنگنده سوخو Su-35 روسیه

در سال‌های اخیر بعد از چین که تعدادی سوخو 35 از روسیه خریداری کرد، برخی کشورهای دیگر نیز ابراز علاقه به بررسی و خرید این جنگنده کردند که با واکنش شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و فشار بر آن کشورها مواجه شد. دو کشور مصر و الجزایر نیز در خط مقدم کشمکش‌های سیاسی و فشار خارجی و تحریم احتمالی از سوی غرب در صورت خرید این جنگنده قدرتمند روس‌ها هستند.

InShot_20220129_110352597تصاویر جنگنده‌های Su-35SE سفارشی مصر که در روسیه ساخته شده و آماده هستند اما به علت فشارهای غرب علیه روسیه و مصر و تهدید به تحریم مصر فعلا بلاتکلیف در مرکز تولید خود در روسیه مانده‌اند.

با شدیدشدن تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا و غرب علیه روسیه و رکود شدید بازار صادرات تسلیحات و جنگ‌افزار سنگین روسیه، اکنون فرصت مناسبی برای کشوری مانند ایران است که از این موقعیت‌ها استفاده کرده و قراردادهای تسلیحاتی خوبی مانند خرید جنگنده‌های پیشرفته روس منعقد کند.

همچنین در اکوایران ببینید : بلوای فروش هماهنگ‌نشده سربازی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید