قانون پرچم عربستان سعودی اصلاح می‌شود!

کدخبر: ۴۷۳۳۰۱
اقتصادنیوز: صلاح قانون پرچم در مجلس شورای عربستان سعودی تصویب شد
 قانون پرچم عربستان سعودی اصلاح می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز این اصلاحیه به‌منظور همگامی با جنبش اصلاح متون قانونی در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی مطرح شده است.

«قانون پرچم» پادشاهی سعودی که پنجاه سال پیش تصویب و به‌عنوان فرمان پادشاهی ابلاغ شده، به‌طور خلاصه شامل تشریح شکل پرچم ملی و پرچم ویژه پادشاهی، قوانین مربوط به برافراشتن پرچم ملی به تنهایی یا در کنار پرچم‌های خارجی و همچنین موارد ممنوعیت استفاده از پرچم و مجازات‌های مربوط به تخطی از این قوانین است.

در اکثر کشورها قانون پرچم، قوانین مربوط به نشان و سرود ملی را نیز دربرمی‌گیرد و اصلاحیه تصویب‌شده در مجلس شورا، درواقع بیشتر شامل اضافه‌شدن قوانین نشان و سرود ملی سعودی به این قانون است.

به گزارش شرق‌الاوسط این اصلاحیه محدود به قوانین مربوط به پرچم، نشان و سرود ملی است و تغییری  در شکل یا محتوای هیچ‌یک از آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

در حساب رسمی توییتر مجلس شورای عربستان سعودی، ضمن اعلام موافقت شورا با اصلاح قانون پرچم، اشاره شده است که پیش‌نویس این اصلاحیه را سعد العتیبی، عضو شورا، براساس ماده ۲۳ مجلس شورا در زمینه اصلاح قوانین، به این مجلس ارائه کرده است.

به نوشته شرق‌الاوسط، سعد العتیبی، تهیه‌کننده پیش‌نویس اصلاحیه قانون پرچم سعودی، برای طرح این پیشنهاد به جلس، سه دلیل عمده ارائه کرده است:

۱) همگامی با جنبش بزرگ سال‌های اخیر عربستان سعودی در زمینه تدوین یا بررسی و اصلاح بسیاری از مقررات و متون قانونی که از اهداف و ابتکارهای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی حمایت می‌کنند 

۲) لزوم پر کردن خلاء قانونی برای تعریف و قوانین مربوط به سرود ملی سعودی با توجه به الزام آن براساس ماده چهارم قانون اساسی (درمورد نشان و سرود ملی) 

 ۳) لزوم مدون کردن قرانین و مقررات مربوط به استفاده از نشان دولتی در مجامع و رویدادهای مختلف و تعیین مجازات‌های قابل اعمال در صورت تخلف

تصویب اصلاحیه قانون پرچم پس از بررسی آن در کمیته نظامی و امنیتی شورا و ارائه نتایج این بررسی در جلسه روز دوشنبه انجام شد و در مرحله بعد، رئیس مجلس شورا، این پیش‌نویس را برای تصویب به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی ارائه می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید