صدراعظم آلمان:

به‌زودی با پوتین دیدار می‌کنم

کدخبر: ۴۷۳۶۸۱
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان با اشاره به سفر آتی خود به مسکو در آینده نزدیک، گفت فعالانه با متحدان خود در اتحادیه اروپا درباره اوکراین همکاری می‌کند.
به‌زودی با پوتین دیدار می‌کنم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان از برنامه دیدار خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

شولتز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که در آینده نزدیک به مسکو سفر خواهد کرد و در آنجا با پوتین دیدار می‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی در این‌باره توضیح داد: «من به طور فعال با همه متحدان و شرکای [آلمان] در اتحادیه اروپا در مورد اوکراین همکاری می‌کنم، تقریبا هیچ موضوع دیگری این مقدار زمان از ما نمی‌گیرد».

صدراعظم آلمان اظهار داشت: «البته من با رئیس جمهور روسیه نیز صحبت کردم و ما با دقت در حال آماده کردن همه چیزهایی هستیم که لازم باشد. من به ایالات متحده خواهم رفت (در هفتم فوریه)، همچنین به زودی در مسکو در مورد موضوعاتی که باید (در مورد آنها بحث شود) صحبت خواهم کرد».

بر اساس این گزارش، شولتز تاکید کرد که اتحادیه اروپا و ناتو یک سیاست هماهنگ را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند تا تصمیمات آینده خود را به خوبی آماده کنند.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

«اشتفن هِبِشتِریت» سخنگوی دولت آلمان، بعد از مخالفت‌های برلین درخصوص ارسال سلاح به اوکراین، احتمال تحریم‌کردن روسیه پیش از هرگونه درگیری با کی‌یف را رد کرده بود.

نشریه «اشپیگل» نیز پیشتر از بروز اختلاف بین واشنگتن و برلین به‌دلیل امتناع دولت آلمان از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید