فرمانده سنتکام:

ایران تهدید اصلی ما در خاورمیانه است

کدخبر: ۴۷۳۸۶۳
اقتصادنیوز:​فرمانده سنتکام، ایران را تهدید اصلی آمریکا در منطقه غرب آسیا دانسته و مدعی شد مأموریت سنتکام جلوگیری از عملیات‌های ایران در آسیب‌زدن به آنهاست.
ایران تهدید اصلی ما در خاورمیانه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس«ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» موسوم به سنتکام، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

مک‌کنزی شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی در «اندیشکده خاورمیانه» مدعی شد: «ایران تهدید اصلی پیش روی سنتکام در خاورمیانه و کانون تمرکز ما است. آمریکا و ایران همچنان در وضعیت بازدارندگی مداوم هستند و تهران تلاش می‌کند آمریکا را مجبور به اقدام کند».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با ادعای از کنترل خارج شدن گروه‌های شبه‌نظامی حامی ایران در عراق، اضافه کرد: «ما مأموریت داریم ایران را از انجام هرگونه عملیات شرورانه که باعث تضعیف امنیت و ثبات خاورمیانه می‌شود، بازداریم».

فرمانده سنتکام درباره جنگ یمن نیز بدون اشاره به حملات ددمنشانه ائتلاف سعودی-اماراتی به مردم بی‌دفاع این کشور، ادعا کرد: «پشتیبانی ایران از حوثی‌ها دلیل اصلی طولانی شدن جنگ در یمن است. حوثی‌ها از تسلیحات ارسالی ایران بدون ملاحظه استفاده می کنند».

پیش از این نیز، «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا شامگاه پنجشنبه ضمن اذعان به اینکه آمریکا «بازدارندگی» خود علیه ایران را از دست داده از سیاستمداران حزب رقیب خود خواست فشارها را بر تهران افزایش دهند.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ادامه با بیان اینکه راهبرد ایران بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه است گفت که بعد از خروج آمریکا از افغانستان، ایران تلاش در راستای تحقق این هدف را مضاعف خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید