مقام آمریکایی:

جسد سرکرده داعش را بیرون از محل سکونتش پیدا کردیم

کدخبر: ۴۷۳۸۶۴
اقتصادنیوز: ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی پس از وقوع انفجار، جسد سرکرده داعش را در خارج از ساختمانی که در آن زندگی می کرد، کشف کردند.
جسد سرکرده داعش را بیرون از محل سکونتش پیدا کردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا این مقام ارشد نظامی آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی گفت:  به دلیل شدت انفجار در طبقه سوم که رهبر داعش مسوول آن بود، نیروهای آمریکایی جسد وی را بر روی زمین بیرون ساختمان پیدا کردند.

 فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) توضیح داد نیروهای آمریکایی هویت رهبر داعش را از طریق اثر انگشت و دی ان ای شناسایی کردند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه به وقت محلی اعلام کرد "ابوابراهیم الهاشمی القرشی" سرکرده داعش مانند البغدادی کشته شد، او خود را منفجر کرد و سایر اعضای خانواده او از جمله زنان و کودکان نیز در این انفجار جان خود را از دست دادند.

 تارنمای شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد به گفته یک مقام آگاه دفاعی آمریکا، واشنگتن پیش از این انجام این عملیات به روسیه اطلاع داده است تا حریم هوایی را برای انجام این عملیات خالی نگه دارد.

شبکه سی ان ان ادامه داد آمریکا به روسیه اعلام کرده است که در یک بازه زمانی در یک منطقه در شمال غرب سوریه عملیات خواهد کرد و به آنها گفته است که از این منطقه دور بمانند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد از نیروهای آمریکایی خواسته است نهایت احتیاط را بکار گیرند تا تلفات غیر نظامیان را به حداقل برسانند، به همین دلیل او دستور حمله هوایی به این خانه را صادر نکرده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها در این عملیات  ۱۳ غیر نظامی از جمله ۶ کودک و ۴ زن کشته شده اند.

سرکرده داعش که به اسامی مختلفی خطاب می شد، در اولین گزارش ها عبدالله قرداش معروف به «حاجی عبدالله العفری» و ملقب به  «پروفسور و ویرانگر» معرفی شد و یکی از اعضای داعش و شخصی است که گفته می‌شد جانشین ابوبکر بغدادی است. او همان ابوابراهیم الهاشمی القریشی است که حالا بایدن مدعی شده که در جریان عملیات بامداد امروز توسط نظامیان کشورش کشته شده است.

سابقهٔ آشنایی قرداش یا القریشی با ابوبکر البغدادی به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردد. این‌دو در آن زمان به جرم همکاری با القاعده در کمپ «بوکا» بصره زندانی بودند.

دو روز پس از مرگ البغدادی، دونالد ترامپ در توئیتر اعلام کرد «گزینهٔ نخست برای جانشینی ابوبکر بغدادی» هم کشته شده‌است.

ترامپ در توئیتش نامی از این شخص نبرده بود اما آمریکا همزمان با مرگ البغدادی خبر کشته شدن «ابوالحسن مهاجر» (سخنگوی داعش) به همراه یکی از مقام‌های رده بالای این گروه را داده بود.

این درحالی است که در ۹ آبان ۱۳۹۸ داعش در یک بیانیهٔ صوتی «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» را به‌عنوان خلیفهٔ جدید خود معرفی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید