فرانسه هم به کمک اماراتی‌ها آمد/از حریم هوایی امارات حفاظت می کنیم

کدخبر: ۴۷۳۹۵۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع فرانسه با اشاره به اینکه امارات در ماه ژانویه قربانی حملات شدیدی در خاک خود شد، گفت: به منظور نشان دادن همبستگی خود با این کشور دوست(امارات)، فرانسه به حمایت نظامی از آن تصمیم گرفت تا حریم هوایی آن را در مقابل هرگونه تجاوزی محافظت کند.
فرانسه هم به کمک اماراتی‌ها آمد/از حریم هوایی امارات حفاظت می کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه بدون اشاره به ۶ سال جنایت علیه مردم یمن، از طرح این کشور برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات متحده عربی سخن گفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پارلی در حساب توئیتر خود نوشت: امارات در ماه ژانویه قربانی حملات شدیدی در خاک خود شد.

امارات و عربستان سعودی از سال ۱۳۹۴ تاکنون، شدیدترین حملات را علیه مردم بی‌پناه یمن به کار بردند اما در سایه مقاومت مردم این کشور، نه تنها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند، بلکه جبهه مقاومت با تقویت روزافزون خود، اکنون اهداف این دو کشور متخاصم را هدف قرار می‌دهد.

امارات متحده عربی در جدیدترین اقدام علیه مردم یمن، به ارسال سلاح برای مزدوران خود اقدام کرد که کشتی حامل آن توسط انصارالله یمن، کشف و توقیف شد.

با این حال، جناح غربی که تنها به فروش تسلیحات مرگبار خود و کسب درآمد از قبل آن فکر می‌کنند، به جای متوقف کردن این جنگ خانمانسوز، به ارسال سلاح و انباشت باروت در منطقه می‌پردازند.

بر این اساس، وزیر دفاع فرانسه افزود: به منظور نشان دادن همبستگی خود با این کشور دوست(امارات)، فرانسه به حمایت نظامی از آن تصمیم گرفت تا حریم هوایی آن را در مقابل هرگونه تجاوزی محافظت کند.

آمریکا نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد برای کمک به دفاع از امارات، یک ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده و جنگنده‌های پیشرفته به امارات اعزام خواهد کرد.

نیروهای مسلح یمن اواخر ماه ژانویه (بهمن) عملیات موشکی گسترده ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است. پس از آن نیز نیروهای یمنی امارات را هدف پهپادی قرار دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید