خبر توئیتری اولیانوف از مرحله نهایی مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۴۲۷۹
اقتصادنیوز: نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که بازگشت آمریکا به معافیت های هسته ای به معنای آن است که مذاکرات هسته ای وارد مرحله نهایی شده است.
خبر توئیتری اولیانوف از مرحله نهایی مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، امروز (شنبه) در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «تصمیم آمریکا برای بازگرداندن معافیت‌های هسته‌ای ایران حرکتی در جهت درست است و به تسریع احیای برجام و بازگشت متقابل آمریکا و ایران به توافق ۲۰۱۵ کمک خواهدکرد.»

اولیانوف در ادامه توییت خود همچنین اعلام کرد که بازگشت آمریکا به معافیت های هسته ای به معنای آن است که مذاکرات هسته ای وارد مرحله نهایی شده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که امروز یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت بایدن تصمیم گرفته است برای تسهیل مذاکرات هسته‌ای در وین، معافیت‌های تحریمی در خصوص همکاری‌های هسته‌ای با ایران را ازسربگیرد.  معافیت‌های تحریمی آمریکا به کشور‌ها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با ایران در پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.

این در حالی است که روز سه شنبه سناتور باب منندز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند و موضع سخت تری در قبال برنامه هسته‌ای و موشکی ایران اتخاذ کند. او همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین ادعا کرد:  نمی‌توان اجازه داد ایران، ما را به یک معامله بد یا یک توافق موقت تهدید کند.

قابل ذکر است که مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید