صدر اعظم آلمان:

هدف مشترک ما جلوگیری از جنگ در اروپاست

کدخبر: ۴۷۵۱۰۹
اقتصادنیوز: صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه تاکید کرد که هدف مشترک کشورهای اروپایی، جلوگیری از بروز جنگ در اروپاست.
هدف مشترک ما جلوگیری از جنگ در اروپاست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با رؤسای جمهور فرانسه و لهستان تاکید کرد که هدف مشترک، جلوگیری از بروز جنگ در اروپاست.

وی تاکید کرد: «آلمان،‌ فرانسه و لهستان در حفاظت از صلح در اروپا،‌متحد هستند».

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز با تکرار این حرف صدر اعظم آلمان افزود: «باید از ارزش‌های اروپا و حق حاکمیت کشورها دفاع کنیم».

وی اضافه کرد: «باید طی روزهای آتی، برای حل بحران اوکراین تحت چارچوب نورماندی مذاکراتی برگزار شود».

رئیس جمهور لهستان نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که همچنان جلوگیری از بروز جنگ در اروپا امکان پذیر است. 

ماکرون پس از رایزنی با پوتین درباره اوکراین امروز سه شنبه به کی یف رفته درباره نتایج دیدار خود با مقامات روسیه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در میان بگذارد. 

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفت: «در سال‌های اخیر، روسیه با افزایش ذخایر ارزی خود، مقاومتش را در برابر تحریم‌های اقتصادی افزایش داده است». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید