ورود 2 فروند هواپیمای حامل کمک‌ های نظامی آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۳۱۲
کشور‌های غربی و ناتو با فضا سازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا ارا افزایش داده اند.
ورود 2 فروند هواپیمای حامل کمک‌ های نظامی آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت آمریکا اعلام کرد: در چارچوب حمایت واشنگتن از اوکراین و کمک به تقویت توان دفاعی این کشور، ۲ فروند هواپیمای حامل کمک‌های نظامی، وارد کی‌یف شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اوکراین همچنین از لیتوانی یک محموله از موشک‌های آمریکایی ضدهوایی استینگر تحویل گرفت. سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی پیش از این اعلام کرده بودند سامانه‌های موشکی ضد هوایی و ضد زره و تجهیزات لازم را برای تقویت توانایی دفاعی اوکراین، در اختیار این کشور قرار خواهند داد.

موشک‌های دوش پرتاب استینگر برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در ارتفاع پایین کاربرد دارد که می‌توان با آن هواپیماها، بالگرد و پهپاد‌ها را هدف قرار داد. آمریکا پیش از این شناور‌های مجهز به موشک‌های استینگر در اختیار اوکراین قرار داده بود.

وزارت دفاع اوکراین با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد کمک‌های لیتوانی با یک فروند هواپیما وارد این کشور شد.

همچنین اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفت پیشتر در روز یکشنبه حدود ۱۸۰ تن مهمات از آمریکا با چند هواپیما وارد اوکراین شده است.

او در پیامی در توئیتر نوشت: اوکراین تا کنون حدود ۱۵۰۰ تن مهمات از غرب دریافت کرده و این محموله‌ها طی ۱۷ پرواز به اوکراین تحویل داده شد.

کشور‌های غربی و ناتو با فضا سازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا ارا افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تاکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید