صدراعظم آلمان به دیدار پوتین رفت +فیلم

کدخبر: ۴۷۶۵۴۹
اقتصادنیوز: اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پس از سفر دیروز خود به کی‌یف، امروز به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رفت.
صدراعظم آلمان به دیدار پوتین رفت +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان که به مسکو سفر کرده است، امروز سه شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

به دنبال سفر روز دوشنبه (دیروز) اولاف شولتز صدراعظم آلمان به کی‌یف، این مقام ارشد آلمانی امروز سه شنبه در مسکو به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رفت و با او دیدار کرد. صدراعظم آلمان روز گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و دو طرف درباره تنش‌های اخیر با روسیه رایزنی کردند. 

منابع خبری و رسانه‌ای در روسیه تصاویر و فیلم‌هایی از دیدار اولاف شولتز و ولادیمیر پوتین در مسکو منتشر کردند؛ دیداری که به دنبال انتشار خبرهایی درباره کاهش تعداد نظامیان ارتش روسیه در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین صورت گرفته است.

سفر صدراعظم آلمان به مسکو در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر ادعاها و اتهام زنی‌های آمریکا و برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو به روسیه درباره حمله قریب‌الوقوع به اوکراین بسیار خبرساز شده است؛ اتهامات و ادعاهایی که مسئولان ارشد روس بارها آن را رد کرده‌اند.
 

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان پیش از سفر به روسیه گفته بود: «در کی‌یف، برای من مهم است که همبستگی و حمایت تزلزل ناپذیر خود را از اوکراین ابراز کنم. ما فوراً در انتظار سیگنال‌های تنش‌زدایی از سوی مسکو هستیم. هرگونه تهاجم نظامی بیشتر، پیامدهای جدی برای روسیه خواهد داشت. در این رابطه، من قطعاً با همپیمانانم توافق داریم. ما شاهد یک تهدید بسیار بسیار جدی برای صلح در اروپا هستیم».

دیدار شولتز با ولادیمیر پوتین در شرایطی انجام شده که امروز سه شنبه خبرهایی درباره آرایش جدید نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین منتشر شد و همچنین از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه خبر داد که بازگشت تعدادی از نیروهای نظامی این کشور از مرز اوکراین به پادگان‌هایشان آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید