پیشنهاد جدید روسیه به آمریکا چیست؟

کدخبر: ۳۶۹۴۲۹
کرملین امروز (دوشنبه) پیشنهاد داد که روسیه و آمریکا توافق کنند که موشک‌های خاصی را در اروپا مستقر نکرده و تدابیر راستی‌آزمایی مشترکی پس از نابودی پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای آی‌ان‌اف ایجاد کنند.
پیشنهاد جدید روسیه به آمریکا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، ولادیمیر پوتین بعد از خاتمه یافتن پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) بیانیه‌ای درباره گام‌های بیشتر در راستای تنش‌زدایی این وضعیت در اروپا داشته که بخشی از سیاست او در قبال تنش‌زدایی چندجانبه است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این بیانیه سند مهمی است. رئیس‌جمهور پوتین همواره سیاست تنش‌زدایی چندجانبه را دنبال می‌کند.  

کرملین امروز پیشنهاد داد که روسیه و ایالات متحده توافق کنند که موشک‌های خاصی را در اروپا مستقر نکنند و تدابیر جدیدی برای راستی‌آزمایی مشترک ایجاد کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز در بیانیه‌ای گفت، در بحبوجه تهدیدهای جدید علیه امنیت اروپا، مسکو بار دیگر به خاتمه استقرار موشک میان‌برد و کوتاه‌برد متعهد می‌شود، آن هم تا زمانی که هیچکدام از موشک‌های آمریکایی در همان مناطق مستقر نشوند.

در بیانیه پوتین آمده است: با توجه به تنش‌های ادامه‌دار میان روسیه و ناتو، تهدیدهای جدید علیه امنیت کل اروپا آشکار است.

ایالات متحده سال گذشته از آی‌ان‌اف خارج شد و مسکو را به نقض آن متهم کرد؛ اتهامی که کرملین نمی‌پذیرد.

امروز کرملین پیشنهادهایی برای "تنش‌زدایی" ارائه کرد، نظیر اجازه دادن به روسیه برای انجام بررسی‌هایی روی سامانه ساحلی ایجیس آمریکا در اروپا و اینکه ایالات متحده بتواند موشک‌های ۹ام۷۲۹ روسیه را در تاسیسات آن در کالینینگراد بازرسی کند.  

در بیانیه کرملین که در وب‌سایت آن گذاشته شده، آمده است: ما به تمام طرف‌های ذی‌نفع پیشنهاد می‌دهیم تا گزینه‌های قاطعی برای تدابیر راستی‌آزمایی مشترک برای رفع نگرانی‌های موجود ایجاد کنند.

پیمان آی‌ان‌اف موشک‌هایی با برد ۳۱۰ تا ۳۴۰۰ مایل را ممنوع می‌کرد و از توانایی دو کشور برای انجام حمله هسته‌ای، در فاصله اندکی مانده به حمله جلوگیری می‌کرد. ‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید