تحرکات دیپلماتیک جدید پوتین در بحران روسیه و اوکراین

کدخبر: ۴۷۷۰۳۰
اقتصادنیوز: کاخ کرمیلین اعلام کرد که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین گفت‌وگو کرد.
تحرکات دیپلماتیک جدید پوتین در بحران روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا کرملین در بیانیه‌ای افزود: با توجه به علاقه نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهوری روسیه به تفصیل در مورد وضعیت کنونی آمریکا و متحدان آن در ناتو برای توسعه تضمین‌های امنیتی و حقوقی طولانی مدت روسیه توضیح داد. 

کرملین ادامه داد: علاوه بر این، پوتین به صورت مفصل درباره ریشه‌ها و علل مناقشه داخلی اوکراین و رویکردهای اساسی روسیه برای حل و فصل این مناقشه مطابق با توافقنامه‌های مینسک و تصمیمات اتخاذ شده در قالب نرماندی توضیح داد. 
به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را که همچنان مدعی تهاجم روسیه به اوکراین در روزهای آینده شده است به تنش آفرینی در این باره متهم کرد. 
پسکوف روز پنجشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: اظهارات در مورد قصد روسیه برای تهاجم به اوکراین از جمله سخنان امروز بایدن، وضعیت را متشنج می‌کند. 
وی افزود: متاسفانه تنش آفرینی با این گونه اظهارات در مورد اوکراین ادامه دارد. 
رئیس جمهوری آمریکا ادعا می‌کند که مسکو طی چند روز آینده به اوکراین حمله می‌کند. 
بایدن روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: احساس من این است که روسیه در چند روز آینده حمله خواهد کرد. 
به گزارش ایرنا، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نشست روز پنجشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که دولت اوکراین به تعهدات خود در توافق مینسک پایبند نیست و تلاش برای مقصر دانستن روسیه "بیهوده و بی‌اساس" است. 
مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع توسعه ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید