اعتراض زنان افغانستانی به تصمیم آمریکا

کدخبر: ۴۷۷۰۳۶
اقتصادنیوز: برخی از زنان افغان روز پنجشنبه در یک گردهمایی در کابل با تاکید براینکه پول‌های مسدود شده افغانستان حق مردم است به تصمیم آمریکا برای تخصیص احتمالی سه و نیم میلیارد دلار پول این کشور به خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر به شدت اعتراض کردند.
اعتراض زنان افغانستانی به تصمیم آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از طلوع نیوز، زنان افغان در گردهمایی اعتراضی خود اعلام کردند که دارایی مسدود شده افغانستان، حق مردم این کشور است و نباید تحت هر ادعایی گرفته شود.

"تورپیکی مومند" معاون موسسه زنان برای صلح و آزادی افغانستان در این مورد گفت: یک کشور سرمایه دار (آمریکا) بنام غرامت جنگی لقمه دهان این مردم را می‌گیرد و نان آنان را پنهان می‌کند، درحالیکه این موضوع با جنگ هیچ ارتباطی ندارد.

ستاره مفخر استاد دانشگاه افغانستان نیز گفت: ما اعتراض کرده و پیشنهاد می‌کنیم که پول‌های افغانستان را هرچه زودتر آزاد کنند و در اختیار مردم قرار بدهند تا بتوانیم از بحران اقتصادی نجات پیدا کنیم.

در همین حال امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با کاردار سفارت ایالات متحده در دوحه دیدار کرد و فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهور درباره پول افغانستان را غیرقابل پذیرش خواند.

کای ایدی نماینده پیشین سازمان ملل متحد در افغانستان هم با انتقاد از تصمیم دولت بایدن گفت که افغان‌ها هیچ نقشی در حملات یازده سپتامبر نداشته‌اند.

بایدن  ۱۱فوریه (۲۲ بهمن) دستور آزادسازی هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده افغانستان در این کشور را صادر کرد. کاخ سفید با انتشار سه گزارش جداگانه اعلام کرد نیمی از این درآمدها صرف کمک به مردم افغانستان و نیمی دیگر به قربانیان تروریسم در خود آمریکا اختصاص می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید