ابراز نگرانی کرملین از وضعیت خطرناک دونباس در شرق اوکراین

کدخبر: ۴۷۷۱۰۵
اقتصادنیوز: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره وضعیت خطرناک منطقه دونباس در شرق اوکراین گفت: آنچه که در منطقه دونباس رخ می دهد بسیار نگران کننده است و اخباری که از این منطقه منتشر می شود، نگرانی را برمی انگیزد.
ابراز نگرانی کرملین از وضعیت خطرناک دونباس در شرق اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین را "بسیار نگران کننده" خواند.

ریانووستی گزارش داد، پسکوف گفت: آنچه که در منطقه دونباس رخ می دهد بسیار نگران کننده است و اخباری که از این منطقه منتشر می شود، نگرانی را برمی انگیزد.

وی وضعیت منطقه دونباس را بسیار خطرناک توصیف کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

به گزارش رسانه های روسیه به نقل از جدایی طلبان دونباس، نیروهای اوکراینی دیروز (پنجشنبه) و امروز چندین منطقه جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت که امروز نشست شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین، به بررسی مساله اوکراین و آخرین وضعیت منطقه دونباس اختصاص داشت. 

به گفته پسکوف، پوتین با اعضای شورای امنیت روسیه درباره وضعیت پیرامون اوکراین و پاسخ مسکو به تضمین های امنیتی که به غرب داده شده است، گفت و گو و تبادل نظر کرد. 

مقام ارشد کرملین تصریح کرد که مذاکرات درباره تضمین های امنیتی به روسیه باید ادامه بیابد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید