اظهارات جدید پوتین و بایدن درباره بحران اوکراین/ روزنه امیدی وجود ندارد؟

کدخبر: ۴۷۷۲۱۱
اقتصادنیوز: پوتین معتقد است شراط شرق اوکراین بدتر می شود و بایدن هم اعتقاد دارد که روسیه در روزهای آتی به اوکراین حمله خواهد کرد.
اظهارات جدید پوتین و بایدن درباره بحران اوکراین/ روزنه امیدی وجود ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با توجه به افزایش تنش‌ها در مناطق مرزی هشدار داد که اوضاع در شرق اوکراین بدتر می‌شود.

پوتین روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود در مسکو، گفت: در زمان حاضر می‌بینیم که وضع در شرق اوکراین بدتر می‌شود. روسیه در هفته های اخیر رزمایش نظامی گسترده ای را همراه با بلاروس برگزار کرد که غربی ها همین مساله را دستاویزی برای طرح ادعای خود مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین قرار دادند. 

اما پوتین که خواستار تضمین غرب مبنی بر عدم گسترش ناتو به سمت شرق شده، پیش‌تر اعلام کرد که این رزمایش اصلاً یک تهدید نیست و صرفاً جنبه تدافعی دارد.

او گفت که غرب و متحدانش "هنوز تمایلی به نگاه جدی به خواسته های کلیدی امنیتی ندارند".

با این حال جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، اظهار داشت نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود در روز های گذشته ما شاهد گزارش های مختلف در خصوص افزایش مواد نقض آتش بس از سوی جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس و شرق اوکراین بوده ایم.

وی به بمباران مهدکودکی در دونباس اشاره کرد و گفت که روسیه به صورت اشتباه آن را به اوکراین نسبت داده است.

بایدن مدعی شد رسانه های دولتی روسیه همچنین ادعاهای ساختگی در مورد نسل کشی در دونباس را منتشر می کنند و همچنین بدون هیچ شواهدی در خصوص حمله اوکراین به روسیه صحبت می کنند. همه اینها مشابه روش های بازی پیشین روسیه است تا بهانه ای برای اقدام علیه اوکراین ایجاد کند.

 وی ادعا کرد که در این شرایط حساس، نیروهای اوکراین از خود خویشتنداری نشان داده و اجازه نداده اند روسیه آنها را به جنگ بکشاند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید