اتحادیه اروپا و ناتو، اقدام پوتین را محکوم کردند

کدخبر: ۴۷۷۹۶۲
اقتصادنیوز: ناتو و رهبران اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را محکوم کردند.
اتحادیه اروپا و ناتو، اقدام پوتین را محکوم کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رهبران اتحادیه اروپا تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را محکوم کردند.

 رهبران اتحادیه اروپا به تصمیم رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک واکنش نشان داده و این تصمیم را محکوم کردند. 

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب در اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی اوکراین و توافق‌نامه‌های مینسک است. 

در همین حال، چارلز میشل رئیس شورای اروپا در توییتی گفت: اتحادیه اروپا و شرکای آن با اتحاد، قاطعیت و همبستگی واکنش نشان خواهند داد. 

ادگارس رینکوویچ وزیر خارجه لتونی نیز تصمیم مسکو را محکوم کرد و خواستار وضع فوری تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو شد. 

رینکوویچ روز دوشنبه در توییتی نوشت: لتونی این اقدام تجاوزکارانه را محکوم می‌کند و خواهان پاسخ قوی [بین المللی] است. اتحادیه اروپا باید فوری تحریم‌ها را اعمال کند. 

از سویی ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین را محکوم کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام توافقنامه‌های بین المللی که مسکو آن‌ها را امضا کرده است، نقض می‌کند. 

استولتنبرگ ادامه داد که تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن "جمهوری خلق دونتسک" و "جمهوری خلق لوگانسک" را محکوم می‌کنم. 

دبیر کل ناتو گفت که این اقدام حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تضعیف می‌کند، بر تلاش‌ها برای حل مناقشه تاثیر منفی می‌گذارد و توافق‌نامه‌های مینسک که روسیه یکی از طرف‌های آن است را نقض می‌کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید