آماده باش مجارستان در پی تشدید احتمالی بحران اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۲۱۶
اقتصادنیوز: کشور مجارستان از وحشت ناامنی ایجاد شده در پی تشدید بحران اوکراین، نیروهای نظامی خود را در منطقه مرزی مشترک با اوکراین افزایش می‌دهد.
آماده باش مجارستان در پی تشدید احتمالی بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع مجارستان امروز سه شنبه در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کرد که تعداد نامشخصی از نیروها را در نزدیکی مرز خود با اوکراین، به منظور برقراری امنیت و اهداف بشردوستانه مستقر خواهد کرد.

رویترز گزارش داد، ادعا می شود که چند کشور اروپای شرقی به منظور امدادرسانی به افرادی که بر اثر تشدید احتمالی بحران از اوکراین فرار خواهند کرد، نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده اند.

در این بیانیه آمده است: امنیت مجارستان مهمترین چیز است، ما در حال تقویت امنیت مرز اوکراین و مجارستان هستیم.

وزارت دفاع مجارستان تاکید کرد دفاع از مرزها و آمادگی برای ماموریت های بشردوستانه هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. اما این وزارتخانه اشاره ای به شمار این نیروها نکرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دو منطقه جداشده در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و اجازه استقرار نیروها را در آنجا صادر کرده است که این امر به گمانه زنی ها مبنی بر وقوع یک جنگ بزرگ در اروپا می‌افزاید.

وزیر دفاع مجارستان تاکید کرد در صورتی که درگیری های شرق اوکراین به سراسر این کشور کشانده شود و به سمت مرزهای مجارستان گسترش یابد، استقرار این نیروهای نظامی الزامی است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان هم صبح سه شنبه با کابینه امنیت ملی خود دیدار و به وزارت دفاع تاکید کرد که از ورود گروه های مسلح به مجارستان و تحرکات آن ها در مناطق مرزی جلوگیری کند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که در روزهای آینده مجارها شاهد ارسال تجهیزات نظامی به سمت شرق مجارستان خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید