فوری؛ واکنش مهم بایدن به اقدامات اخیر پوتین علیه اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۲۴۵
اقتصادنیوز: جو بایدن اولین دور تحریم‌های مالی علیه روسیه در پی به رسمیت شناختن «استقلال» جدایی طلبان شرق اوکراین را اعلام کرد
فوری؛ واکنش مهم بایدن به اقدامات اخیر پوتین علیه اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده عصر سه‌شنبه اولین دور تحریم‌های وضع شده علیه روسیه، در پی به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی طلب شرق اوکراین توسط ولادیمیر پوتین را اعلام کرد و افزود که با این تحریم‌ها، امکان برخورداری روسیه از بسیاری از منابع مالی غرب قطع خواهد شد.

جو بایدن افزود که آمریکا تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی روسی، بدهی‌های دولتی این کشور، جامعه الیت روسیه و اعضای خانوادۀ آنها وضع خواهد کرد و تاکید کرد که ایالات متحده آماده است تا «تحریم‌هایی بسیار سخت‌تر از تحریم‌های سال ۲۰۱۴ میلادی را علیه روسیه وضع کند. 
او درباره تحریم خانواده الیت (طبقه نخبگان) روسیه گفت: «آنها در بازی فاسد سیاست‌های کرملین سهیم هستند و باید در مجازات او نیز شریک باشند.»
 
بایدن اذعان کرد که این تحریم ها ممکن است باعث افزایش قیمت بنزین در آمریکا شود اما افزود برای محدود کردن تاثیرات مالی آن تلاش خواهد کرد و تاکید کرد: «برای دفاع از آزادی باید هزینه هایی پرداخت کرد و ما باید در این باره صادق باشیم.»
 
او با اشاره به اقدام پوتین اعلام کرد که «این آغاز تهاجم روسیه به اوکراین است» و بر این اساس تاکید کرد که به تامین تسلیحات «دفاعی» اوکراین ادامه خواهد داد.
او به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه را «نقض آشکار قوانین بین‌الملل» خواند و خواستار «پاسخ قاطعانه جامعه بین الملل» شد و افزود: «چه کسی به پوتین این حق را می دهد که در سرزمینی که متعلق به یکی از همسایه‌اش است، تشکیل "کشور جدیدی" را اعلام کند.»
 
او همچنین اجازه استقرار مجدد نیروها و تجهیزات آمریکایی مستقر در اروپا را در کشورهای بالتیک (استونی، لتونی، لیتوانی) صادر کرد اما تاکید کرد که تمام این تدابیر، تنها برای تقویت موضع دفاعی ما در قبال روسیه هست و قصد جنگ با این کشور را نداریم.
 
جو بایدن افزود: «با این حال می‌خواهم پیامی روشن بفرستم. اینکه آمریکا و متحدانش از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهند کرد و به تعهداتی که در قبال ناتو داده‌اند، پایبند خواهند بود.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید