نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره بحران اوکراین

کدخبر: ۴۷۷۷۱۰
اقتصادنیوز: شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه یک شنبه درباره بحران اوکراین یک نشست اضطراری برگزار کرد.
نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاخ سفید شامگاه یک شنبه به وقت محلی از برگزاری نشست شورای امنیت ملی دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» رئیس جمهور خبر داد.

در این نشست که درباره بحران اوکراین برگزار شده، رئیس سازمان سیا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رئیس ستاد مشترک ارتش، وزرای خارجه و دفاع و دیگر اعضای شورای امنیت ملی ایالات متحده حضور داشتند.

براساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن در این نشست آخرین تحولات مربوط به استقرار نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین را با اعضای تیم امنیت ملی خود بررسی کرده است. 

ساعاتی قبل از این جلسه امنیتی، سفارت آمریکا در مسکو هشدار امنیتی در خصوص تهدیدهای احتمالی در اماکن عمومی در مسکو، سنت‌پترزبورگ و مناطق مرزی با اوکراین صادر کرد. 

سفارت آمریکا در مسکو همچنین به شهروندان این کشور توصیه کرده که روسیه را ترک کنند. وزارت خارجه روسیه خواستار توضیحات آمریکا درباره این هشدارها شده است. 

درحالیکه ادعاهای مقامات غربی درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  روز یکشنبه طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد، اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین بی اساس است. وی همچنین هشدار داد که مقام‌های کی‌یف دست به کارزار نظامی در منطقه دونباس زده و اقدامات نظامی تحریک‌آمیز انجام داده‌اند.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نیز شامگاه یکشنبه با اشاره به افزایش‌ تنش‌ها در شرق این کشور گفت که صحبت از تهاجم روسیه به این کشور طی روزهای آینده بی‌مورد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید