تعطیلی سفارت روسیه در اوکراین / دیپلمات ها فراخوانده شدند

کدخبر: ۴۷۸۴۸۶
اقتصادنیوز: یک عضو گارد ملی اوکراین که در نزدیکی کنسولگری روسیه در اودسا نگهبانی می‌داد، گفت: چندین ماشین امروز صبح از کنسولگری خارج شدند.
تعطیلی سفارت روسیه در اوکراین / دیپلمات ها فراخوانده شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، رویترز اعلام کرد، پرچم‌های روسیه روز چهارشنبه از سفارتخانه این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین و کنسولگری‌اش در شهر اودسا در جنوب این کشور پایین کشیده شدند.

 

یک عضو گارد ملی اوکراین که در نزدیکی کنسولگری روسیه در اودسا نگهبانی می‌داد، گفت: «چندین ماشین امروز صبح از کنسولگری خارج شدند.»

وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه یک روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه استقلال دو منطقه جدایی‌خواه در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، تخلیه کارکنان دیپلماتیکش از اوکراین را به دلایل ایمنی اعلام کرده بود.

هفته پیش ویدئویی که نشان می‌داد دود از دودکش سفارتخانه روسیه در کی‌یف خارج می‌شود، در  اینترنت به گردش در آمد. یکی از کارکنان سفارت روز چهارشنبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت که کارکنان اسناد را پیش از ترک ساختمان سفارتخانه سوزانده بودند.

این کارمند سفارت گفت: «این کاری معمول است. ما در مواردی مانند این، مجموعه‌ای از اقدامات را به دلایل امنیتی باید انجام دهیم.»

وزارت خارجه اوکراین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور خواسته است که در واکنش به اقدامات روسیه روابط دیپلماتیک اوکراین با روسیه را قطع کند. زلنسکی روز سه‌شنبه گفت در حال بررسی این موضوع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید