ملاقات نخست وزیر پاکستان با پوتین صبح روز حمله/ علت چیست؟

کدخبر: ۴۷۸۷۰۱
اقتصادنیوز: اگرچه سفر عمران خان هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و بر روابط دوجانبه تمرکز می‌کرد، اما زمان‌بندی این دیدار باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.
ملاقات نخست وزیر پاکستان با پوتین صبح روز حمله/ علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین،گاردین اعلام کرد، خان دیروز در سفری دو روزه وارد مسکو شد که تنش‌ها بین کیف و مسکو بالا گرفته بود، اما پوتین دستور حمله نظامی به اوکراین را هنوز صادر نکرده بود.

مخالفان و کارشناسان نسبت به دیدار عمران خان ابراز نگرانی کردند و آن را «بی‌موقع» توصیف کردند.

مایکل کوگلمن از مرکز ویلسون در ایالات متحده گفت: «این خطر وجود دارد که سفر خان به مسکو توسط بسیاری در غرب به عنوان تأیید غیرمستقیم فرمان پوتین در مورد شرق اوکراین تلقی شود.»

اگرچه سفر خان هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و بر روابط دوجانبه تمرکز می‌کرد، اما زمان‌بندی این دیدار باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

زمانی که کی‌یف شاهد حملات نظامی است، خان در مسکو به‌سر می‌برد. رسانه‌های هندی اخباری مبنی بر پایان سفر دو روزه نخست وزیر عمران به مسکو پس از حمله به کی‌یف را منتشر کردند که پاکستان آن را تکذیب کرد

پاکستان و ایالات متحده از روابط صمیمانه‌ای برخوردار نیستند و ایالات متحده، پاکستان را به خاطر نقش مشکوک این کشور در افغانستان مقصر می‌داند.

حسین حقانی، سفیر سابق آمریکا و محقق، به گاردین گفت: «عمران خان پیوسته تمسخر خود را برای ایالات متحده و غرب نشان داده و در عین حال به دنبال کمک اقتصادی نیز بوده است. زمان سفر او به روسیه تنها بر جهان‌بینی ضدغربی او تاکید می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی