تهیه پیش‌نویس قطعنامه علیه روسیه، در شورایی که روسیه حق وتو دارد!

کدخبر: ۴۷۸۷۴۶
اقتصادنیوز: شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به رای می‌گذارد که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و از مسکو می‌خواهد عقب‌نشینی کند.
تهیه پیش‌نویس قطعنامه علیه روسیه، در شورایی که روسیه حق وتو دارد!

به گزارش اقتصادنیوز این در حالیست که روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم این شورا، از حق وتو برخوردار است و می‌تواند از تصویب قطعنامه جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه که آمریکا پیش‌نویس آن را تهیه کرده، قرار است پس از به رای گذاشته شدن در شورای امنیت ظرف چند روز آینده به مجمع عمومی سازمان ملل با 193 عضو برود.

گرچه این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل، شامل 15 عضو، تصویب نخواهد شد، چراکه روسیه در آن حق وتو دارد، اما واشنگتن و متحدانش این اقدام را فرصتی برای نشان دادن انزوای روسیه در اقداماتش می‌دانند. به نظر می‌رسد دست‌کم 11 عضو این شورا رای موافق بدهند، اما آراء چین، هند و امارات متحده عربی هنوز مشخص نیست.

پیش‌نویس این قطعنامه که به دست رویترز رسیده است، «تهاجم» روسیه علیه اوکراین را محکوم کرده و خواستار عقب‌نشینی کامل، سریع و بی‌قید و شرط نیروهای نظامی مسکو از اوکراین شده است. این قطعنامه همچنین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، می‌خواهد تا «به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک» در شرق اوکراین را پس بگیرد.

این متن همچنین بر تعهد شورای امنیت به «حاکمیت استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین» تأکید می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید